ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان با انتقاد از رینا امیری خواهان برکناری او از سمتش شدند
ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان با انتقاد از رینا امیری خواهان برکناری او از سمتش شدند

خبرگزاری زنان افغان: ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان معترض طی یک برنامه اعتراضی از عملکرد غیر موثر رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در فغانستان، تعامل با طالبان خواهان برکناری او شدند. زنان معترض عملکرد رینا امیری در برابر طالبان را موثر و جانب دارانه خوانده اند. در قطعنامه ائتلاف جنبش‌های […]

خبرگزاری زنان افغان: ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان معترض طی یک برنامه اعتراضی از عملکرد غیر موثر رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در فغانستان، تعامل با طالبان خواهان برکناری او شدند.
زنان معترض عملکرد رینا امیری در برابر طالبان را موثر و جانب دارانه خوانده اند.
در قطعنامه ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان معترض از تعامل بی قید وشرط با گروه طالبان انتقاد شده و آمده است: «نهادها و سازمان‌های بین المللی ذیربط و شخص خانم رینا امیری همواره در این موارد با نوشتن رشته تویت‌ها واکنش نشان داده و در عمل، کشور‌ها و نهاد‌های مدعی مدافع حقوق بشر و زن برای تامین منافع سیاسی از مذاکره و تعامل بی‌قید و شرط با این گروه دریغ نکرده اند.»
زنان معترض همچنان در قطعنامه با خطاب قراردادن بانو امیری گفته اند: «شمابه عنوان نماینده‌ی ویژه در امور  زنان افغانستان برای لیست کردن مشکلات و خواست‌های زنان معترض، چه وقت و با کی‌ها و کدام اقشار دیدار و گفتگو کردید؟ به عنوان نماینده‌ی دولت قدرتمند مدعی مدافع حقوق زن و برابری، تا چه اندازه از قدرت کشورتان در این زمینه نمایندگی کرده و مدافع بودن را واقعا تمثیل نمودید؟ .»
زنان معترض همچنان گفته است که به عنوان نمایندگان زنان محروم افغانستان از او می‌پرسد که در مدت ماموریت خویش با کدام کشور‌ها و نهاد‌های بین المللی ذیربط گفتگو کرده و ائتلافی از کشور‌های مدافع حقوق زنان افغانستان تشکیل داده است. و در راستای رسمیت بخشیدن مقاومت زنان در سطح جهان و سازمان‌های بین المللی چقدر کار و تلاش کرده است.
ائتلاف جنبش های اعتراضی زنان معترض افغانستان همچنان تاکید کرده است « از تمامی سازمان‌های بین المللی حمایت از حقوق زنان و شخصیت‌ها و نهاد‌های ذیربط فعال در ایالات متحده آمریکا میخواهیم تا خانم رینا امیری را به نمایندگی زنان معترض افغانستان احضار و از دولت این کشور بخواهند تا با گماشتن شخص جدی و مبارز در این مورد اقدامات مثمر انجام دهد.»
این اعتراضات درحالیست که قرار است نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد در اول ماه می میلادی سال روان بدون حضور زنان برگزار شود.