اخراج دختران در پی هجوم طالبان بر یک آموزشگاه در بامیان
اخراج دختران در پی هجوم طالبان بر یک آموزشگاه در بامیان

منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند که افراد مسلح طالبان با هجوم بر مرکز آموزشی کوثردانش، دختران را از صنف های درسی شان اخراج کردند. افراد طالبان روزگذشته(سه شنبه، ۲ حوت ۱۴۰۱) درحالی به این آموزشگاه هجوم بردند که یک تعداد دانش آموزان دختر درصنف های درسی شان خضور داشتند. یکی ازین دانش آموزان به […]

منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند که افراد مسلح طالبان با هجوم بر مرکز آموزشی کوثردانش، دختران را از صنف های درسی شان اخراج کردند.
افراد طالبان روزگذشته(سه شنبه، ۲ حوت ۱۴۰۱) درحالی به این آموزشگاه هجوم بردند که یک تعداد دانش آموزان دختر درصنف های درسی شان خضور داشتند.
یکی ازین دانش آموزان به خبرگزاری زنان افغان گفت:« در صنف ما نشسته بودیم که یک گروه از افراد مسلح مثل رمه‌ی گوسفند به صنف داخل شدند و با قلدری و زورگویی مارا از صنف بیرون کردند.»
به گفته‌ی او دختران تلاش کردند که با آنها حرف بزنند اما آنها دختران را به زور ازین مرکز بیرون انداختند و حتی یک کلمه حرف شان هم نشنیدند.
یکی از استادان مرکز آموزشی کوثر دانش در بامیان نیز با تایید این خبر می‌گوید که افراد طالبان به آنها نیز هشدار داده اند که درصورت دوباره آمدن دانشجویان دختر به این آموزشگاه، دروازه‌ی آن را برای همیشه بسته می‌کنند.
با آنکه دروازه‌های دانشگاه ها و مراکز آموزشی به روی‌دختران مسدود شده است اما دختران خرد سال و دانش آموزان صنف های ابتدایی تا صنف ششم در شهرکابل و شماری از ولایت های دیگر می‌توانستند به مراکز آموزشی بروند.
خبرگزاری زنان افغان