اعتراض انفرادی خبرنگار افغانستانی در استرالیا: به داد دختران سرزمینم برسید
اعتراض انفرادی خبرنگار افغانستانی در استرالیا: به داد دختران سرزمینم برسید

سکینه امانی خبرنگار افغانستانی مقیم استرالیا در اعتراض به بسته شدن مکاتب دخترانه در خیابان های استرالیا در یک اعتراض انفرادی دادخواهی می‌کند. او با دهان بسته شده  شعارهای ” قلمم را پس بده و بگذارید درس بخوانم ” را به نمایش گذاشته است. وی همچنان نوشته است که تعلیم دختران افغانستانی گناه نیست. و […]

سکینه امانی خبرنگار افغانستانی مقیم استرالیا در اعتراض به بسته شدن مکاتب دخترانه در خیابان های استرالیا در یک اعتراض انفرادی دادخواهی می‌کند.
او با دهان بسته شده  شعارهای ” قلمم را پس بده و بگذارید درس بخوانم ” را به نمایش گذاشته است.
وی همچنان نوشته است که تعلیم دختران افغانستانی گناه نیست. و از جهانیان می‌خواهد که به داد دختران سرزمینم برسید.


سکینه امانی در یک متن دیگر نوشته است که با گذار از خیابان های استرالیا و دیدن دانش آموزان در خیابان به یاد دانش آموزان دختر در افغانستان می‌افتد.و از محرومیت آنان رنج می‌برد.
“کوچه های ملبورن را پرسه می زنم، نمی‌دانم به کجا روان ام، از ورودی پارلمان ویکتوریا به کتابخانه مرکزی می رسم. چند دقیقه یی مکث می کنم بعد سر از دانشگاه آر ام آتی در می آورم. متفاوت از دفعه های قبلی، نه جی پی اس می زنم و نه تَرَم می گیرم، به دانشگاه ملبورن می رسم.موناش را که دیروز زیارت کردم. به هر اندازه یی که دختران دانشجو را بیشتر می بینم، حالت روان ام بد تر می شود.”
او در یک متن احساسی در ادامه نوشته است:
” به چه نفرین بفرستم؟ به جنسیت ام؟ به هویت ام؟ به باور و فرهنگ زن ستیز که مادر مادر مادر مادر مان تجربه کرد و دختر دختر دختر دختر مان همچنان تجربه کند؟ به زندانی که هیچ زن روی زمین، در طول تاریخ سیاحت نکرده است؟ مساله زنده به گور شدن دختران عرب فرق می کند که برای من یک دروغ است. سینمای عرب شاهد است پناه گاه این میلیون ها دختر کجاست؟  ”
بانو امانی از جهانیان می‌خواهد  که به داد دختران سرزمینم برسید و گرنه خبر دیگر خودکشی یک دانش آموز در خانه‌ی شما اتفاق می‌افتد.
این درحالیست که در پی بسته شدن دروازه های مکاتب به روی دختران‌بر اساس گزارش ها یک‌دانش آموز در غرب کابل در یک اقدام‌ به خودکشی از منزل چهارم یک‌مارکیت تجارتی جان باخته است.
خبرگزاری زنان افغانستان