اعتراض دانش‌جویان پسر از شروع دانشگاه‌ها بدون حضور دختران
اعتراض دانش‌جویان پسر از شروع دانشگاه‌ها بدون حضور دختران

همزمان با شروع شدن دانشگاه ‌ها در ۱۵ حوت بدون حضور دختران، شماری از دانشجویان پسر دانشکده‌های زراعت و حقوق دانشگاه هرات امروز اعلام کردند که تا بازگشایی دانشگاه به روی دختران، به صنف‌های درسی حاضر نخواهند شد. در ولایات دیگر مانند کابل و مزارشریف نیز حرکت‌های اعتراضی از سوی دانش‌جویان صورت گرفته است طوری‌که […]

همزمان با شروع شدن دانشگاه ‌ها در ۱۵ حوت بدون حضور دختران، شماری از دانشجویان پسر دانشکده‌های زراعت و حقوق دانشگاه هرات امروز اعلام کردند که تا بازگشایی دانشگاه به روی دختران، به صنف‌های درسی حاضر نخواهند شد.

در ولایات دیگر مانند کابل و مزارشریف نیز حرکت‌های اعتراضی از سوی دانش‌جویان صورت گرفته است طوری‌که شماری از دانش جویان دختر امروز در یک حرکت نمادین، مقابل دانشگاه کابل تجمع کرده و با کتاب‌های دست داشته شان درس خوانده اند.

گفته می‌شود گروهی دختران دانش‌جو، از پسران و استادان خواسته‌اند بخاطر حمایت از آنان دانشگاه را تحریم کنند.

در همین حال گروهی از دانشجویان پسر دانشکده ادبیات دانشگاه بلخ نیز گفته اند که تا بازگشایی دانشگاه به روی دختران، به صنوف درسی خود حاضر نخواهند شد.
این دانشجویان می‌گویند: «به عهدی که در ماه جدی داده بودیم، پابندیم و تا زمانی که دروازه دانشگاه به روی دختران باز نشود به صنف نمی‌رویم».

وزارت تحصیلات عالی کشور، چند روز پیش با نشر مکتوبی اعلام کرد که درس‌های حضوری دانش‌جویان پسر به تاریخ (۱۵ حوت) سال روان شروع خواهد شد اما دختران تا امر ثانی در دانشگاه حضور نخواهند یافت.

خبرگزاری زنان افغان