افتتاحه چهارمین مارکت زنان تجارت پیشه در هرات
افتتاحه چهارمین مارکت زنان تجارت پیشه در هرات

خبرگزاری زنان افغان: چهارمین مارکت‌ ویژه زنان متشبث امروز در هرات افتتاح گردید. همزمان با افتتاح این مارکت، نمایشگاهی برای تولیدات صنایع دستی زنان در این مکان از سوی اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب برای بانوان تجارت پیشه برگزار شد. بهناز سلجوقی، معاون اتاق‌ تجارت و‌صنایع زنان در زون غرب می‌گوید که این […]

خبرگزاری زنان افغان:

چهارمین مارکت‌ ویژه زنان متشبث امروز در هرات افتتاح گردید. همزمان با افتتاح این مارکت، نمایشگاهی برای تولیدات صنایع دستی زنان در این مکان از سوی اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب برای بانوان تجارت پیشه برگزار شد.

بهناز سلجوقی، معاون اتاق‌ تجارت و‌صنایع زنان در زون غرب می‌گوید که این نمایشگاه به مدت پنج‌ روز ادامه خواهد داشت و حدود ۴۵ تن از زنان تجارت پیشه در این نمایشگاه، صنایع دستی خود را به نمایش گذاشته اند.

زهرا فضلی، یک تن از زنان تجارت پیشه که در این نمایشگاه اشتراک کرده است می‌گوید: «مدت هشت سال است که در قسمت صنایع دستی کار تجارت را پیش می‌برم و اکنون برای ۱۲ تن از خانم‌ها‌ نیز کارگاه آموزشی برگزار کردم. گرچه برای زنان محدودیت‌های زیادی وضع شده اما از این طریق می‌خواهم به راهم ادامه دهم و بخاطر حضور زنان در جامعه از این طریق زمینه سازی می‌کنم تا در کنار هم کار کنیم».

شماری از زنان تجارت پیشه در هرات می‌گویند که برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند در روند پیشرفت تجارت آنان تاثیر گزاری مثبتی داشته باشد.

حبیبه محمدی، یکی دیگر از زنان تجارت پیشه در این نمایشگاه بیان می‌دارد: «برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها‌ می‌تواند برای حفظ جایگاه‌ زنان در اجتماع تاثیرگزار باشد‌. با شرایطی فعلی اگر ما زنان همدیگر را حمایت نکنیم، چه کسی حمایت می‌کند، پس خود ما باید برای خود تلاش کنیم».

در همین حال، شماری از بازدید‌ کننده‌گان می‌گویند که حضور زنان در مراکز خرید و فروش برای آنان امیدوار کننده بوده و ایجاد مراکزی که ویژه بانوان است برای شان سهولت بیشتری را فراهم کرده و از این روند حمایت می‌کنند.

این نمایشگاه‌ها در حالی برگزار می‌شود که از زمان روی کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان، شمار زیادی از زنان شاغل، شغل شان را به دلیل محدودیت‌های وضع شده از دست دادند.

گزارش‌گر: شهیره الهامی

Recognize_Gender_Apartheid_in_Afghanistan#