افزایش مشکلات اقتصادی زنان کارگر با آمدن ماه رمضان در ولایت غور
افزایش مشکلات اقتصادی زنان کارگر با آمدن ماه رمضان در ولایت غور

خبرگزاری زنان افغان: شماری از زنان در ولایت غور که سرپرست خانواده‌های شان هستند می‌گویند که با آمدن ماه رمضان مشکلات اقتصادی آنان افزایش یافته است‌ و به دلیل نبود منبع درآمد و بی‌کاری، توان پیدا کردن مصارف خانواده‌های شان را ندارند. زهره، خانمی که پنج اولاد داشته و شوهرش را از دست داده است […]

خبرگزاری زنان افغان: شماری از زنان در ولایت غور که سرپرست خانواده‌های شان هستند می‌گویند که با آمدن ماه رمضان مشکلات اقتصادی آنان افزایش یافته است‌ و به دلیل نبود منبع درآمد و بی‌کاری، توان پیدا کردن مصارف خانواده‌های شان را ندارند.

زهره، خانمی که پنج اولاد داشته و شوهرش را از دست داده است می‌گوید: «بعد از کشته شدن شوهرم مجبور شدم خودم کار کنم. روزهای اول در خانه‌های مردم لباس شویی می‌کردم اما حالا کنار سرک دست‌فروشی می‌کنم تا لغمه نانی برای فرزندانم پیدا کنم».

وی می‌گوید، با آمدن ماه رمضان و بلند رفتن قیمت‌های مواد غذایی، مشکلات وی نیز نسبت به گذشته زیادتر شده است.

بلند رفتن قیمت‌های مواد خوراکی در ماه رمضان از جمله چالش‌های است که از گذشته تا کنون در کشور وجود دارد اما در این میان مردم فقیر بیشتر از همه از بلند رفتن قیمت‌ها شاکی می‌باشند.

صنم رحیمی، یک تن از زنانی است که در ولایت غور خیاطی می‌کند و تنها نان‌آور فامیلش می‌باشد.
وی می‌گوید: «شوهرم به دلیل مریضی که دارد بیکار است، اطفالم هم خورد هستند و مجبورم خودم کار کنم و خرج و مصرف خانه را پیدا کنم و همی دلیل به خانه خیاطی می‌کنم. در ماه رمضان مشکلات اقتصادی ما بیشتر از هر وقت دیگر است چون قیمت‌‌ مواد غذایی بالا می‌رود و ما هم توان خریدن چیزی را نداریم».

در همین حال شماری دکانداران در ولایت غور می‌گویند که آنان مواد خوراکی را به صورت عمده قیمت‌تر خریداری می‌کنند و مجبور هستند با قیمت بلند نیز به فروش برساند.

این در حالی‌ست که در کشورهای اسلامی با آمدن مناسبت‌های خاص مانند عید و رمضان، تخفیف ویژه برای مشتریان شان دارند اما در افغانستان با این که اکثریت مردم با مشکلات فقر و تنگدستی رو به رو هستند اما باز هم قیمت‌ مواد اولیه از سوی فروشنده‌گان بلند برده می‌شود.