بازداشت یک زن معترض و حکم سنگسار یک زن دیگر در ولایت غور
بازداشت یک زن معترض و حکم سنگسار یک زن دیگر در ولایت غور

خبرگزاری زنان افغان:  منابع محلی در  شهر فیروز کوه ولایت غور می‌گویند که طالبان روز (چهارشنبه، ۱۷ حوت) یک زن معترض و پدرش را بازداشت کردند. این زن معترض حبیبه شریفی نام دارد و در برابر دروازه والی ولایت غور دست به اعتراض زده بود. و شعارهای «سازمان ملل زنان افغانستان را فراموش کرده است» […]

خبرگزاری زنان افغان:  منابع محلی در  شهر فیروز کوه ولایت غور می‌گویند که طالبان روز (چهارشنبه، ۱۷ حوت) یک زن معترض و پدرش را بازداشت کردند.
این زن معترض حبیبه شریفی نام دارد و در برابر دروازه والی ولایت غور دست به اعتراض زده بود.
و شعارهای «سازمان ملل زنان افغانستان را فراموش کرده است» و «منع کردن آموزش جنایت است، سکوت به جنایت ذلت است» و «آموزش، کار و عدالت اجتماعی حق ماست، نه به تبعیض» و «زنده باد برابری» را سر می‌دادند.
اعتراض حبیبه شریفی و چند زن دیگر از سوی طالبان پراگنده شده بود.
درهمین حال گروه طالبان روز گذشته در ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور حکم سنگسار یک زن را صادر کرده اند.
به گفته‌ی منابع مردمی، طالبان این زن را هفته گذشته به اتهام برقراری روابط نامشروع، از شفاخانه این ولسوالی بازداشت کرده بودند.
یک منبع می‌گوید:« این زن یک طفل را سقط کرده بود و در اثر خون‌ریزی شدید به شفاخانه مرکزی این ولسوالی مراجعه کرده بود که توسط نیروهای طالبان بازداشت شد.»
یک مرد نیز به اتهام روابط نامشروع با این زن توسط طالبان بازداشت شده و طبق اطلاعات مردم محل ، حکم جلب ۱۵ نفر دیگر نیز از سوی طالبان صادر شده است.