بروزرسانی افغانستان: حوادث امنیتی
بروزرسانی افغانستان: حوادث امنیتی

 در ماه فبروری ۲۷۰ نفر در افغانستان کشته شده اند اطلاعات جمع آوری شده توسط طلوع نیوز نشان می دهد که در ماه جنوری در حوادث مختلف امنیتی در سراسر کشور ۲۷۰ غیرنظامی و نیروهای امنیتی کشته و ۱۷۳ نفر دیگر زخمی شده اند. داده ها نشان می دهد که تلفات فبروری اندکی کمتر از […]

 در ماه فبروری ۲۷۰ نفر در افغانستان کشته شده اند

اطلاعات جمع آوری شده توسط طلوع نیوز نشان می دهد که در ماه جنوری در حوادث مختلف امنیتی در سراسر کشور ۲۷۰ غیرنظامی و نیروهای امنیتی کشته و ۱۷۳ نفر دیگر زخمی شده اند. داده ها نشان می دهد که تلفات فبروری اندکی کمتر از آن است که توسط طلوع نیوز در جنوری گزارش شده است.

یافته ها نشان می دهد که ۱۶۶ حادثه امنیتی از جمله انفجار بمب مغناطیسی دست سازی شده ، انفجار بمب کنار جاده ، حملات هدفمند و حملات طالبان درماه فبروری در افغانستان رخ داده است. این در حالی است که سرنوشت روند صلح نامشخص است و نگرانی ها در مورد “فصل جنگ” بهار آینده افزایش یافته است. داده های طلوع نیوز برای تهیه این گزارش توسط منابع مستقل تأیید شده است.

مسعود اندرابی وزیر امور داخلی افزوده است: “جامعه جهانی باید فشارها را بر طالبان افزایش دهد تا بتواند قتل افغان ها را متوقف کند.                                   

یافته های  طلوع نیوز  نشان میدهد۲۷۱ نفر در ماه جنوری در کشور کشته و ۳۴۷ نفر زخمی شده اند. با وجود کاهش انفجارهای بمب های مغناطیسی دست سازی شده و حملات هدفمند در دو هفته گذشته ، گزارش ها حاکی از آن است که با رسیدن فصل بهار جنگ ها ممکن است افزایش یابد.

در همین حال نادر نادری ، یکی از مذاکره کنندهای صلح جمهوری افغانستان می گوید :که پس از توافق دوحه ، ۱۵۲۳ غیرنظامی از جمله فعالان جامعه مدنی در این کشور کشته شده اند. او می گوید افغان ها “از سطح خشونت هل خشمگین هستند” و “آنها خواهان صلح و آتش بس فوری هستند.”

طبق یافته ها ، بیشتر حوادث امنیتی به دلیل انفجار بمب مغناطیسی دست سازی شده و حملات هدفمند در شهرهای بزرگ ، از جمله کابل ، ننگرهار ، هرات ، قندهار و فاریاب بوده است.

گزارش شده توسط:   UNISHKA-Afghanistan