توزیع هشت هزار تن گندم ولایت بلخ به چهار ولایت شمالی
توزیع هشت هزار تن گندم ولایت بلخ به چهار ولایت شمالی

دولت مرکزی امارت اسلامی برای کاهش فقر و جلوگیری از بحران اقتصادی توزیع هشت هزار تن گندم خویش را که در سیلوی ولایت بلخ ذخیره بود برای باشنده گان چهار ولایت شمال آغاز نمود. مولوی جاوید صدیقی سرپرست ریاست سیلوی ولایت بلخ  از توزیع هشت هزار تن گندم ذخیره شده در سیلو بلخ خبرداده میگوید: […]

دولت مرکزی امارت اسلامی برای کاهش فقر و جلوگیری از بحران اقتصادی توزیع هشت هزار تن گندم خویش را که در سیلوی ولایت بلخ ذخیره بود برای باشنده گان چهار ولایت شمال آغاز نمود.

مولوی جاوید صدیقی سرپرست ریاست سیلوی ولایت بلخ  از توزیع هشت هزار تن گندم ذخیره شده در سیلو بلخ خبرداده میگوید: گندم های کمکی از کشور هندوستان برای مردم افغانستان، در سیلوی بلخ ذخیره بود حسب هدایت دولت مرکزی امروز توزیع آن برای ولایت های بلخ، جوزجان، سرپل  و فاریاب آغاز گردید.

سرپرست ریاست سیلو بلخ میگوید از هشت هزار تن گندم بیش از سه هزار تن آن ویژه ولایت بلخ بود که با حضور داشت نماینده ریاست زراعت بلخ ولسوالی شورتپه وکالدار سهم خویش را به ولسوالی های خویش انتقال می دهند.

مولوی محمد ظفر حنیفی نماینده ریاست زراعت ولایت بلخ نیزتوزیع گندم را در چنین شرایطی برای مردم فقیر وبی بضاعت مفید دانسته میگوید حسب فیصله ریاست زراعت و مسوولان ولسوالی های شانزده گانه ولایت بلخ برای هر ولسوالی مطابق نفوس آن توزیع میشود و بعد از انتقال گندم به مرکز ولسوالی ها برای هر قریه مطابق جدول و با تایید قریدار ومحاسن سفیدان گندم توزیع میگردد.

همچنان باشنده گان ولسوالی های کالدار و شورتپه که از گندم کمک شده مستفید میشوند بخاطریکه درچنین شرایط بد اقتصادی، فقر و بیکاری دولت برای آنها گندم توزیع می نمایند بسیار خوش بوده میگویند: وضعیت زنده گی آنها بسیار خراب بوده وتوان خریدمصارف خوراکه خویش را ندارند ازانیکه امروز صاحب یک بوری گندم میشوند بسیار خوش میباشند.

شراف الدین  باشنده ولسوالی کالدار که امروز برای دریافت گندم خویش به سیلوی ولایت بلخ آمده بودند از توزیع گندم بسیار خوش بوده گفت: وضعیت زنده گی اش بسیار خراب میباشد ازاینکه درسرمای سرد زمستان صاحب یک بوری گندم می گردد بسیار خرسند است.

حفیظ الله باشنده ولسوالی شورتپه ولایت بلخ نیز از توزیع گندم برای مردم فقیر ونادار خوش بوده از دولت ونهاد های کمک شونده خواست که به کمک های غذای خویش ادامه بدهند بخاطریکه وضعیت اقتصادی مردم بسیار خراب است.

در همین حال علاوه بر کمک دولت افغانستان سازمان غذای جهان( دبل، یو، ایف، پی)نیز برای هزاران خانواده فقیر در ولایت بلخ موادغذای توزیع نموده است.