دانشجویان دختر: به ما گفتند تا چادر سیاه نپوشید اجازه‌ی ورود به دانشگاه ندارید
دانشجویان دختر: به ما گفتند تا چادر سیاه نپوشید اجازه‌ی ورود به دانشگاه ندارید

شماری از دانشجویان دختر در دانشگاه تعلیم وتربیه‌ی شهیر ربانی کابل می‌گویند محافظین این دانشگاه به دانشجویان دختر دارای چادر رنگه اجازه‌ی ورود ندادند. نگینه یکی از دانشجویان به خبرگزاری زنان افغانستان گفت  وی با وجود که حجاب سیاه پدشیده بود و فقط چادر‌ صورتی به رنگ روشن داشت محافظین دانشگاه به وی اجازه‌ی ورود […]

شماری از دانشجویان دختر در دانشگاه تعلیم وتربیه‌ی شهیر ربانی کابل می‌گویند محافظین این دانشگاه به دانشجویان دختر دارای چادر رنگه اجازه‌ی ورود ندادند.
نگینه یکی از دانشجویان به خبرگزاری زنان افغانستان گفت  وی با وجود که حجاب سیاه پدشیده بود و فقط چادر‌ صورتی به رنگ روشن داشت محافظین دانشگاه به وی اجازه‌ی ورود ندادند و کارت هویت اش را قید کردند.
” امروز وقتی میخواستیم داخل دانشگاه شویم یکتعداد از دختران را که چادرهای سیاه نپوشیده بودیم کارتهای مان را گرفت و گفت بعدازین با لباس و چادر سیاه بیایید تا کارتهای تان را بدهیم.”
به گفته‌ی نگینه به دختران دانشجو در دانشگاه تعلیم و تربیه توصیه شده است که تا چادر سیاه نپوشند اجازه‌ی ورود به دانشگاه ندارند.
در یک ویدیوی که به خبرگزاری زنان افغانستان فرستاده شده یگ گروپ از دختران با چادرهای رنگی در درب ورودی دانشگاه تعلیم و تربیه را نشان میدهد که درتلاش ورود به این دانشگاه است اما محافظین دروازه مانع آنان می شود.
سختگیری طالبان بر زنان و دختران درافغانستان درحال افزایش است. درتازه ترین مورد هیدر بار مسول بخش حقوق بشر سازمان ملل از حجاب اجباری کارمندان زن این نهاد در افغانستان خبرداده است.
هیدربار با نشر یک تویت در تویتر نگاشته است طالبان به این نهاد توصیه کرده است که کارمندان زن سازمان ملل در جریان وظایف شان در افغانستان باید حجاب بپوشند.
خبرگزاری زنان افغانستان