سرازیر شدن سیلابها در چند ولایت کشور، جان دها تن از شهروندان کشور را گرفت
سرازیر شدن سیلابها در چند ولایت کشور، جان دها تن از شهروندان کشور را گرفت

در پی قهر طبیعت و سرازیر شدن سیلاب‌ها در یک شبانه روز گذشته، در ولایت‌های، لوگر، غزنی، کاپیسا، بامیان، پروان و میدان وردک، دها تن از باشندگان این ولایات جان باختند و صدها تن دیگر زخمی شدند، که از این میان تنها ۲۰ تن از جان باخته‌گان این رویداد از ولسوالی خوشی ولایت لوگر استند […]

در پی قهر طبیعت و سرازیر شدن سیلاب‌ها در یک شبانه روز گذشته، در ولایت‌های، لوگر، غزنی، کاپیسا، بامیان، پروان و میدان وردک، دها تن از باشندگان این ولایات جان باختند و صدها تن دیگر زخمی شدند، که از این میان تنها ۲۰ تن از جان باخته‌گان این رویداد از ولسوالی خوشی ولایت لوگر استند که دو تن آنانرا زنان و نه تن دیگر را کودکان شامل می‌شود.
بر بنیاد گفته‌های مسوولان محلی این ولسوالی، صدها خانواده بدون سرپناه شدند و خانه‌های شان کاملا تخریب گردیده است که اکنون به کمک رسانی فوری نیازمند استند.
با این حال باشنده‌گان ولایت‌های سیلاب زده می‌گویند، در پی جاری شدن این سیلاب‌ها، هزاران جریب زمین، صدها خانه‌‌های مسکونی و مسیر‌های عمومی تخریب شدند.
مسوولان طالبان در این ولایات، برای رسیدگی به مشکلات این سیلاب زده‌گان از نهاد‌های مددرسان خواسته‌اند تا به کمک آنان بشتابند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که در یک‌ماه گذشته، بیش از بیست ولایت‌ کشور، گواه سرازیر شدن سیلاب‌ها بودند که در پی آن بیش از ۱۵۰ تن جان باخته و صدها تن دیگر زخمی و بی سرپناه شده‌اند.