شیوع موج جدید ویروس کرونا؛ حداقل ۲۵۰۰ واقعه‌ی مثبت درکشور به ثبت رسیده است
شیوع موج جدید ویروس کرونا؛ حداقل ۲۵۰۰ واقعه‌ی مثبت درکشور به ثبت رسیده است

خبرگزاری زنان افغان: در ماه های اخیر مراجعه کنندکان شفاخانه های دولتی وخصوصی و شماری از دواخانه ها با علایم کوید ۱۹ در کشور افزایش یافته است ومسئولان شفاخانه افغان-جاپان در شهر کابل نیز از آغاز شیوع موج جدید بیماری کووید-۱۹ در کشور خبر داده است. به گفته¬ی مسوولان کوید ۱۹ در شفاخانه افغان جاپان […]

خبرگزاری زنان افغان: در ماه های اخیر مراجعه کنندکان شفاخانه های دولتی وخصوصی و شماری از دواخانه ها با علایم کوید ۱۹ در کشور افزایش یافته است ومسئولان شفاخانه افغان-جاپان در شهر کابل نیز از آغاز شیوع موج جدید بیماری کووید-۱۹ در کشور خبر داده است.
به گفته¬ی مسوولان کوید ۱۹ در شفاخانه افغان جاپان اخیرا نتیجه¬ی آزمایش پنجاه درصد از بیماران این شفاخانه مثبت تشخیص و زنگ خطر شیوع این بیماری در افغانستان نواخته شده است.
داکتر شیرین‌آقا ناصری یکی ازداکتراندرین شفاخانه در گفت‌وگو با رسانه ها گفت که موج جدید شیوع کرونا در مراحل ابتدایی خود است و هنوز آمار مرگ‌و‌میر در سطح پایینی قرار دارد.
او گفت :« ۸۳ نفر با علایم کرونا مراجعه کرده و پس از آزمایش پی‌سی‌آر، نتیجه ۴۵ نفر از آن‌ها مثبت تشخیص شده است. »
درهمین حال مسوولان در وزارت صحت عامه¬ی طالبان از ثبت ۲۵۰۰ واقعه¬ی مثبت ویروس کرونا خبردادند.
شرافت زمان، سخنگوی این وزارت به رسانه ها گفته است که واقعات این بیماری در اوایل سال ۲۰۲۳ کاهش یافته بود که تعداد بیماران در یک ماه بین ۱۶ تا ۱۷صد نفر نزد وزارت صحت عامه ثبت شده بود« اما در ماه های اخیر نزدیک به ۲۵۰۰ واقعه مثبت نزد این وزارت ثبت شده که در تناسب به ماه‌های نخست گراف بیماران تا یک حدی بالا رفته است.»
به گفته¬ی این مسوول طالبان، برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در بین مردم تا کنون برای بیش از ۱۲ میلیون نفر درکشور واکسین تطبیق شده است.
برخلاف توصیه¬ی داکتران عوامل پیشگیری از ابتلا به کرونا چون حفظ فاصله میان اشخاص، استفاده از ماسک و دستکش در فضای عمومی از سوی مردم رعایت نمی¬شود.
از سویی هم شهروندان کشور به دلیل عدم آگاهی و وضعیت اقتصادی شکننده قادر به پیشگیری از آن نیستند و درصورت ابتلا به آن هزینه های درمان شان را ندارند.