مجاهد: تلاش می‌کنیم تا تمام مکتب‌های دخترانه در آغاز سال جدید بازگشایی شوند
مجاهد: تلاش می‌کنیم تا تمام مکتب‌های دخترانه در آغاز سال جدید بازگشایی شوند

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در مصاحبه‌ای با اسوشیتدپرس در کابل گفته است که امیدوار است تمام مکتب‌ها در سال جدید برای دختران در سراسر کشور بازگشایی شوند. مجاهد با تصریح اینکه تحصیل دختران و زنان «موضوع ظرفیت» است، گفت: «دختران و پسران باید به گونه‌ی کامل در مکتب‌‌ها تفکیک شوند. سخن‌گوی طالبان افزوده است که […]

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در مصاحبه‌ای با اسوشیتدپرس در کابل گفته است که امیدوار است تمام مکتب‌ها در سال جدید برای دختران در سراسر کشور بازگشایی شوند.

مجاهد با تصریح اینکه تحصیل دختران و زنان «موضوع ظرفیت» است، گفت: «دختران و پسران باید به گونه‌ی کامل در مکتب‌‌ها تفکیک شوند.

سخن‌گوی طالبان افزوده است که آن‌ها مخالف تحصیل نیستند و تلاش دارند تا سال جدید این مشکل را حل کنند.

به گفته‌ی او، ۸۰ درصد کارکنان خدمات ملکی که به وظایف خود برگشته‌اند، کارمندان دولت پیشین هستند، زنان در سکتورهای آموزشی و صحی و در فرودگاه کابل و ریاست پاسپورت فعالیت دارند.

هم‌چنان زبیح‌الله مجاهد مشخص نکرده است که چه وقت زنان می‌توانند به وزارت‌خانه‌های دولتی برگردند.

این در حالی است که بعد از تسلط کامل طالبان بر افغانستان، مکاتب دخترانه مسدود و کارمندان زن در ادارات دولتی از کار منع شده است. طالبان دلیل اینکه زنان و دختران را از کار و آموزش ممانعت کردند نبود زمینه مساعد و در نظر نگرفتن شرایط اسلامی و حجاب می‌دانند.

بسگل سادات《زهره نوا》