مریم جامی، دانش‌جو دانشگاه هرات برنده‌ی بورسیه حقوق بشر دانشگاه کلمبیا در امریکا
مریم جامی، دانش‌جو دانشگاه هرات برنده‌ی بورسیه حقوق بشر دانشگاه کلمبیا در امریکا

خبرگزاری زنان افغان: مریم جامی، یک تن از دانش‌جویان دانشگاه هرات، توانسته است بورسیه کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه کلمبیا در امریکا را بدست بیاورد. خانم جامی متولد ولایت هرات و فارغ‌التحصیل از دانشکده‌ی حقوق دانشگاه هرات می‌باشد که به تازگی نخستین ماستری‌اش را در رشته حقوق بشر در دانشگاه پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیای امریکا […]

خبرگزاری زنان افغان: مریم جامی، یک تن از دانش‌جویان دانشگاه هرات، توانسته است بورسیه کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه کلمبیا در امریکا را بدست بیاورد.

خانم جامی متولد ولایت هرات و فارغ‌التحصیل از دانشکده‌ی حقوق دانشگاه هرات می‌باشد که به تازگی نخستین ماستری‌اش را در رشته حقوق بشر در دانشگاه پیتسبرگ در ایالت پنسیلوانیای امریکا به پایان رساند است.

وی می‌گوید که در سال‌های گذشته، مقالات علمی او در زمینه حقوق بشر در نشریه‌های مختلف بین‌المللی منتشر شده است. این بورسیه صدهزار دالر ارزش داشته و برای افرادی که پتانسیل و تعهد فوق‌العاده در زمینه حقوق بشر بین‌المللی دارند، اهدا می‌شود.

در همین حال چندی پیش فرید رازقی از ولایت هرات موفق شد که همزمان قبولی چهار بورسیه‌‌ کامل از دانشگاه هاروارد، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه دولتی نیویورک در بافلو و دانشگاه کورنل را بدست آورد.

این در حالی‌ست که نزدیک به دو سال می‌شود دختران در افغانستان از حق تحصیل محروم مانده اند. دانشگاه‌‌ها به روی دختران دانش‌جو بسته می‌باشد و دختران دانش‌آموز بالاتر از صنف شش نمی‌توانند مکتب بروند.