نماینده شبکه حکومتداری شهری ولایت خوست توسط طالبان اسیر شد
نماینده شبکه حکومتداری شهری ولایت خوست توسط طالبان اسیر شد

به دنبال ترورهای هدفمند زنان؛ این بار زهرا جلال نماینده شبکه حکومتداری شهری  و مسوول هماهنگ کنندۀ ولایتی خبرگزاری زنان افغانستان در ولایت خوست توسط گروه طالبان اسیر شده است. معلومات ابتدایی نشان می‌دهد که گروه طالبان، روز سه شنبه، بیست‌ودوم سرطان، در نزدیکی پل علم مرکز ولایت لوگر خانم جلال و اعضای خانواده‌اش را […]

به دنبال ترورهای هدفمند زنان؛ این بار زهرا جلال نماینده شبکه حکومتداری شهری  و مسوول هماهنگ کنندۀ ولایتی خبرگزاری زنان افغانستان در ولایت خوست توسط گروه طالبان اسیر شده است.

معلومات ابتدایی نشان می‌دهد که گروه طالبان، روز سه شنبه، بیست‌ودوم سرطان، در نزدیکی پل علم مرکز ولایت لوگر خانم جلال و اعضای خانواده‌اش را به ساحه‌ی زرغون شهر ولسوالی محمدآغه در یکی از مراکز شان برده‌اند.

کفیل ریحان، رییس شورای ولایتی خوست نیز با تایید این خبر گفته‌ است که خانم جلال با چهار پسر و یک دخترش از سوی طالبان ربوده شده‌اند. به گفته رییس شورای ولایتی خوست، این رویداد پیش از چاشت  به وقوع پیوسته است.

همزمان با این رویداد، زهره سادات هاشمی کارمند و هماهنگ کنندۀ ولایتی خبرگزاری زنان افغانستان نیز دو روز قبل از سوی افراد ناشناس وابسته به گروه طالبان مورد تهدید قرار گرفته است. خانم هاشمی قبلا نیز در جریان تدویر برنامۀ خبرگزاری زنان افغانستان (ورکشاپ زنان در حاشیه رانده شده) در ولایت خوست از سوی طالبان تهدید و برنامه این دفتر بر اثر تهدیدات متوقف گردیده است.

زهره سادات هاشمی، هماهنگ کنندۀ ولایتی ولایت خوست

با اینحال خبرگزاری زنان افغانستان بعنوان یک نهاد اطلاع رسانی و تطبیق کنندۀ  برنامه های صلح و آگاهی دهندۀ جمعی برای زنان در ولایات مختلف کشور از جمله کابل، هرات، بلخ، بامیان، ننگرهار، خوست، قندهار، لوگر و پروان تلاش هایی داشته است که در کنار موفقیت ها، با چالش های مهم امنیتی نیز مواجه بوده است.