واکنش زنان معترض به سخنان اخیر آمنه محمد: با اظهارات غیر مسوولانه غافلگیر شدیم
واکنش زنان معترض به سخنان اخیر آمنه محمد: با اظهارات غیر مسوولانه غافلگیر شدیم

خبرگزاری زنان افغان: جنبش زنان مقتدر افغانستان متشکل از زنان معترض در واکنش به اظهارات اخیر آمنه محمد معاون دبیر کل سازمان ملل می‌گویند که از اظهارات غیر مسوولانه این مقام سازمان ملل غافلگیر شده اند. این جنبش با نشر اعلامیه‌ای روزچهارشنبه(۳۰ حمل ۱۴۰۲) اظهارات اخیر آمنه محمد را توهین و خیانت به میلیون ها […]

خبرگزاری زنان افغان:
جنبش زنان مقتدر افغانستان متشکل از زنان معترض در واکنش به اظهارات اخیر آمنه محمد معاون دبیر کل سازمان ملل می‌گویند که از اظهارات غیر مسوولانه این مقام سازمان ملل غافلگیر شده اند.
این جنبش با نشر اعلامیه‌ای روزچهارشنبه(۳۰ حمل ۱۴۰۲) اظهارات اخیر آمنه محمد را توهین و خیانت به میلیون ها انسان و زنان زیر سلطه و استبداد طالبان عنوان کردند و از سازمان ملل خواهان وضاحت شدند.
آمنه محمد معاون دبیر کل سازمان ملل در نشستی در یک دانشگاه امریکایی از برگزاری یک نشستی به میزبانی سازمان ملل در اول ماه می در دوحه خبرداد خانم آمنه گفت که در این نشست روی شرایط به رسمیت شناسی طالبان از سوی ملل متحد بحث می‌شود.
جنبش زنان مقتدر درواکنش به این اظهارات در اعلامیه خود گفته است طالبان به دلایل ستم بر زنان و تبدیل زندگی به یک کابوس تلخ به شهروندان افغانستان شایسته‌ی حکومتداری و به رسمیت شناخته شدن نیستند و اظهارات خانم آمنه محمد نیز خیانت است به زنانی که زیر ستم طالبان زندگی می‌کنند.
«طالبان بعد از حاکمیت دوباره‌شان به افغانستان از هیچ گونه ظلمی بر مردم افغانستان به ویژه زنان نگذشته و زندگی را برای زنان و مردم افغاستان به کابوس تلخی تبدیل کرده‌اند. بنابراین اظهارات خانم آمنه محمد از آدرس سازمان ملل را اهانت بزرگ به مردم افغانستان و زنان زیرستم در حاکمیت طالبان می‌دانیم.»
سازمان ملل در اول ماه می میلادی سال روان یک نشستی را در دوحه میزبانی می‌کند که گفته می‌شود در آن روی شرایط به رسمیت شناسی طالبان گفتگو می‌شود.