کارزار اعتراضی زنان به افزایش بازداشت فعالان زن توسط طالبان
کارزار اعتراضی زنان به افزایش بازداشت فعالان زن توسط طالبان

صدها فعال حقوق زن کارزار اعتراضی نسبت به افزایش بازداشت فعالان حقوق زن را راه‌اندازی کرده‌اند. این زنان با هشتگ «#StandWithWomenInAfghanistan»، خواهان ایستادگی جهانی علیه خشونت‌های طالبان در برابر زنان شده‌اند. صدها فعال حقوق زنان از مناطق مختلف جهانی با راه‌اندازی کارزاری در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر، خواهان تامین حقوق زنان در افغانستان شده‌اند. […]

صدها فعال حقوق زن کارزار اعتراضی نسبت به افزایش بازداشت فعالان حقوق زن را راه‌اندازی کرده‌اند. این زنان با هشتگ «#StandWithWomenInAfghanistan»، خواهان ایستادگی جهانی علیه خشونت‌های طالبان در برابر زنان شده‌اند. صدها فعال حقوق زنان از مناطق مختلف جهانی با راه‌اندازی کارزاری در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر، خواهان تامین حقوق زنان در افغانستان شده‌اند. این کارزار، روز دوشنبه، ۱۴ فبروری در میزگردی که با موضوع زنان و آینده سینمای افغانستان در جشنواره فیلم برلین برگزار شده بود، افتتاح شد.
راه‌اندازی این کارزار با ایده‌ی صحرا مانی، از فیلم‌سازان معروف افغانستان و شماری از فیلم‌سازان آلمانی شکل گرفته است. هر یک از شرکت کنندگان در این کارزار، در کف دست خود شعار مخصوص کارزار را می‌نویسند، سپس دست خود را جلو صورت می‌گیرند و در برابر دوربین ظاهر می‌شوند.
هدف از راه‌اندازی این کارزار، ادامه اعتراضات زنان افغانستان در مورد محدودیت‌های وضع شده از سوی طالبان بر روند آموزش، کار و آزادی‌های مدنی زنان، اعلام شده است. این کارزار باعث پیوستن تعدادی زیادی از فعالان زن و مرد در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر گردیده است.