یورش طالبان به خانه‌ی کامبخش نیکویی و شکنجه‌ی همسر‌و دخترش
یورش طالبان به خانه‌ی کامبخش نیکویی و شکنجه‌ی همسر‌و دخترش

‏افراد مسلح  طالبان  شنبه ( ۲۳ دلو ۱۴۰۰) به خانه‌ی کامبخش نیکویی استاد دانشگاه شده و همسر و دخترش را به شدت شکنجه کردند و سپس همه لوازم کاری و وسایل خانه اش را غارت کرده اند‌. کامبخش نیکویی در یادداشتی یورش طالبان به خانه اش را بی نظمی گروه طالبان عنوان کرده و افزوده […]

‏افراد مسلح  طالبان  شنبه ( ۲۳ دلو ۱۴۰۰) به خانه‌ی کامبخش نیکویی استاد دانشگاه شده و همسر و دخترش را به شدت شکنجه کردند و سپس همه لوازم کاری و وسایل خانه اش را غارت کرده اند‌.
کامبخش نیکویی در یادداشتی یورش طالبان به خانه اش را بی نظمی گروه طالبان عنوان کرده و افزوده است خانواده‌ی وی در وضعیت بد روحی و‌روانی قرار دارند.
” حادثه غم انگیز و جانکاهی را امروز تجربه کردم، خانمم و دخترم را شدیدا لت و کوب کردند، وضعیت روحی و روانی خودم و خانواده ام در بدترین حالت قرار دارد. خانمم از ناحیه سر  شدیدا مجروح شده است.”
نیکویی افزود است که یک گروهی  افراد مسلح با کلشنکوف و کارت های شناسایی از طالبان به بهانه‌ی بازرسی خانه،  وارد آپارتمان آنها شدند و پس ا شکنجه‌ی خانواده اش هرچه در بساط فقیرانه داشته با خود برده اند.
” نظمی وجود ندارد، هیچ کس به کسی پاسخ نمی گوید، انگار در بیابانی هستیم که میان گرگ های درنده گیر افتادیم، هرازگاهی خواستند می درند و می برند و حذف می کنند. این سرنوشت انسان افغانستانی است که محکوم به زندگیست. ”
کامبخش نیکویی استاد دانشگاه بود و همسرش نیز در یکی از مکاتب کابل معلم می باشد.
نیکویی گفته است که وی و همسرش جز پخش آگاهی برای نسل نو افغانستان و برای گذار به جامعه‌ی دانش پرور،  کار دیگری نداشتند .
” معلم بودیم، آموزگار برای افغانستان عاری از خشونت، توحش و تبعیض و بی عدالتی و نابرابری. اما چنین کردند، ما برای پایداری و ثبات و استمرار نظم عدالت محور و انسانی کار می کردیم و به هیچ گروه بی فضلیت و مافیایی که از خون مردم خان خود را می گستراندند وابسته نبودیم. اما چنین شد؛ این است سرنوشت ما!”
کامبخش نیکویی و نزدیکان او خواهان عدالت اند.
دراین یورش افراد طالبان  از خانه‌ی نیکویی پول نقد، لپ تاپ، موبایل و یک مقدار طلا و لوازم خانه باخود برده اند.
این درحالیست که اخیرا یورش افراد مسلح و ناشناس به بهانه‌ی تلاشی وارد منازل مسکونی مردم می‌شوند و پس از شکنجه‌ی افراد آنان را با خود می‌برند ویا اموال خانه‌ی شان را سرقت می‌کنند.
در تازه ترین مورد سه شنبه هفته گذشته در پی حمله‌ی یک شخص به یک منزل،  یک زن و دو دخترش در کابل به گونه‌ی وحشتناک خفک شدند و جان باختند.