از روز جهانی تعذیه تا سه میلیون کودک سوءتغذیه در افغانستان
از روز جهانی تعذیه تا سه میلیون کودک سوءتغذیه در افغانستان
برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) به مناسبت «روز جهانی تغذیه» با نشر پیامی گفته است که سه میلیون کودک در افغانستان به بیماری سوءتغذیه مبتلا هستند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) به مناسبت «روز جهانی تغذیه» با نشر پیامی گفته است که سه میلیون کودک در افغانستان به بیماری سوءتغذیه مبتلا هستند.

این سازمان می‌گوید که بحران مالی و وضعیت بشری، بیش‌ترین تأثیر را بر کودکان وارد کرده است و از میان سه میلیون کودک مبتلا به سوءتغذیه، تنها به ۱.۳ میلیون تن آنان رسیده‌گی کرده است.

در همین حال، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که در سال گذشته میلادی، ۷۱۵ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه را در کشور درمان کرده است.

یونیسف همچنان گفته است که آنان در سال گذشته میلادی بیش از ۹۰ میلیون بسته غذایی را به افزاد نیازمند در افغانستان توزیع کرده‌اند.

چندی پیش سازمان ا‌وچا نیز با نشر گزارشی وضعیت بشری در افغانستان را وخیم خوانده شده و گفته است که در جریان ماه مارچ، دست‌کم به ۹۴۸ هزار و ۹۷۵ تن، از جمله ۳۹ هزار و ۲۴۶ کودک در کشور خدمات صحی اساسی ارایه شده است.

نگرانی‌ها از وضعیت کودکان و نیاز آن‌ها به کمک‌های بشردوستانه درحالی مطرح می‌شود که هم اکنون بیشتر خانواده‌های نیازمند در افغانستان می‌گویند توان حمایت از کودکان‌شان را از دست داده اند.

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان