اعتراض زنان مهاجر افغان در ایران علیه طالبان
اعتراض زنان مهاجر افغان در ایران علیه طالبان

  خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از فعالان حقوق زن اهل افغانستان در تهران در اعتراض به سیاست های زن ستیزانه‌ی طالبان دست به اعتراض زدند. این گروهی از زنان مهاجر به مناسبت هفته همبستگی و دوسالگی سقوط کشور بدست گروه طالبان شعار های «سکوت سازمان ملل، نقض حقوق بشر» و «آزادی پیام ماست، سرنگونی طالبان […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: شماری از فعالان حقوق زن اهل افغانستان در تهران در اعتراض به سیاست های زن ستیزانه‌ی طالبان دست به اعتراض زدند.

این گروهی از زنان مهاجر به مناسبت هفته همبستگی و دوسالگی سقوط کشور بدست گروه طالبان شعار های «سکوت سازمان ملل، نقض حقوق بشر» و «آزادی پیام ماست، سرنگونی طالبان مرام ماست» را سر دادند.
زنان معترض با بازخوانی یک قطعنامه‌ی مشترک اعتراضات سراسری و هفته همبستگی، تاکید کردند که خواست همه‌ی مردم افغانستان بخصوص زنان چیزی غیر از پایان بی قیدوشرط رژیم طالبان درافغانستان نیست.
در قطعنامه‌ی مشترک معترضان آمده است: « مسوولیت انسانی همه‌ی انسان‌های بیدار و آزاده‌ی جهان می‌دانند که برای پاک‌کردن لکه‌ی ننگ قرن ۲۱ در جهان (گروه تروریستی طالبان)مردم افغانستان را همراهی و دولت‌های خود را وادار کنند که دیگر با این گروه هیچ نوع رابطه‌‌ای برقرار نکنند، بلکه اقدامی برای سرنگونی طالبان از سوی کشورهای دخیل در قضیه‌‌ی افغانستان، خواست همه‌ی مردم افغانستان است.»

زنان مهاجر افغان در ایران همچنان تاکید کردند که وقت آن رسیده است که سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق‌بشر بین‌المللی مسوولیت خود در قبال افغانستان را به طور واقعی انجام داده و به جنایت‌های جنگی، جنایت‌های ضدانسانی و نسل‌کشی‌ها از سوی طالبان در افغانستان پایان دهند.
این اعتراض در حالیست که روز گذشته تجمعات اعتراضی زنان در داخل افغانستان را سرکوب کرده و یک‌معترض زن را نیز دستگیر کردند و پس از بازجویی و گرفتن تعهد رها کردند.