اعلان برگزاری امتحان کانکور ۱۴۰۳ و مبهم ماندن آینده تحصیلی دختران دانش‌آموز
اعلان برگزاری امتحان کانکور ۱۴۰۳ و مبهم ماندن آینده تحصیلی دختران دانش‌آموز
اداره ملی امتحانات کانکور افغانستان تاریخ برگزاری آزمون سرتاسری کانکور سال ۱۴۰۳ را اعلان کرده است.

اداره ملی امتحانات کانکور افغانستان تاریخ برگزاری آزمون سرتاسری کانکور سال ۱۴۰۳ را اعلان کرده است.

عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره‌ ملی امتحانات کانکور افغانستان، روز پنج‌شنبه، ۳ جوزا، طی یک نشست خبری در کابل گفته که آزمون کانکور امسال در پنج مرحله تنظیم شده است که مرحله اول این آزمون از ۱۷ تا ۱۹ جوزا برگزار خواهد شد.

تاریخ برگزاری امتحانات کانکور در حالی اعلان می‌شود که آقای حقانی از حضور دختران در این آموزن یاد نکرده است و به نظر می‌رسد که کانکور امسال نیز مانند سال‌های گذشته بدون حضور دختران برگزار می‌شود

این در حالی است که ۷۹۵ روز از بسته ماندن مکتب‌های دخترانه به روی دانش‌آموزان بالاتر ار صنف شش و نزدیک به دوسال از منع رفتن دانش‌جویان دختر به دانشگا‌ه‌های کشور می‌گذرد.

شماری از دانش‌آموزان دختر در رابطه به این موضوع ابراز نگرانی کرده و می‌گویند انتظار داشتن که در کانکور سال ۱۴۰۳ بتوانند اشتراک کنند اما در رابطه به حضور دختران دختران در این آموز چیزی گفته نشده است.

به گفته این دانش‌آموزان‌، سرنوشت دختران باید مانند سرنوشت دانش‌آموزان پسر مهم دانسته شده و از مسوولان می‌خواهند تا محدودیت‌های تحصیلی که در برابر دختران وضع شده است را لغو بسازند.

آقای حقانی در ادامه این نشست گفته است که آزمون‌ ولایت‌های میدان‌وردک، لوگر، پروان، کاپیسا، پنجشیر، غزنی، پکتیا، پکتیکا، کنر، زابل، بامیان، سمنگان، بادغیس، هرات، غور و نورستان در مرحله اول گرفته خواهد شد.

مرحله دوم نیز قرار است در روزهای اول و دوم سرطان در کابل و مرحله سوم به روزهای هفتم و هشتم سرطان، آزمون کانکور در ولایت‌های تخار، کندز، بلخ، جوزجان، سرپل، فاریاب، ارزگان، بغلان، دایکندی و بدخشان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان