افزایش بیماری میان زنان و کودکان در بامیان 
افزایش بیماری میان زنان و کودکان در بامیان 

خبرگزاری زنان افغان: داکتران در شفاخانه‌ی ولایتی بامیان می‌گویند، آمار بیماری های مختلف فصلی، در طی چند ماه پسین افزایش یافته است. به گفته‌ی داکتران، روزانه بطور میانگین ۱۰۰ نفر بستر می‌شوند که بیشترین آنها زنان و کودکان هستند. لطیفه یکی از بیماران که به شفاخانه بامیان مراجعه کرده است می‌گوید که به مدت ۱۰ […]

خبرگزاری زنان افغان: داکتران در شفاخانه‌ی ولایتی بامیان می‌گویند، آمار بیماری های مختلف فصلی، در طی چند ماه پسین افزایش یافته است.

به گفته‌ی داکتران، روزانه بطور میانگین ۱۰۰ نفر بستر می‌شوند که بیشترین آنها زنان و کودکان هستند.

لطیفه یکی از بیماران که به شفاخانه بامیان مراجعه کرده است می‌گوید که به مدت ۱۰ روز به بیماری سینه‌بغل مبتلا شده و از آن پس این بیماری میان اعضای خانواده‌اش گسترش یافته است.

از سوی دیگر شماری از این بیماران می‌گویند، به دلیل مشکلات اقتصادی توان خرید دوا را ندارند و مجبور هستند به صف طولانی بیماران در شفاخانه‌های بامیان منتظر بمانند.

نادره یک تن از دیگر این بیماران گفت” دواخانه قیمت دواها را بلند برده و ما نمی توانیم دوا خریداری کنیم، همین حالا حد اقل ده‌ها نفر در خانه‌های ما بیمار هستند و ما توان خرید دوا را نداریم.”

بیماری های مختلف در میان باشندگان بامیان در حالی افزایش یافته است که دسترسی این باشندگان به مراکز صحی کم‌تر است.

هفته پیش موسسه بهزیستی تحرک ۲۳ اشیانه صحی را در ولسوالی های بامیان به بهره برداری سپرد و اطمینان دادند که ارائه خدکات صحی را در مرکز این ولایت و ولسوالی ها نیز بیشتر می‌سازند.