افزایش حضور گردشگران در بامیان، مسوولان محلی: در سه روز عید نزدیک به پنجا هزار گردشگر به بامیان سفر کرده‌اند
افزایش حضور گردشگران در بامیان، مسوولان محلی: در سه روز عید نزدیک به پنجا هزار گردشگر به بامیان سفر کرده‌اند

همزمان در فصل تابستان و گرم شدن هوا، در نخستین روز‌های عید قربان آمار گردشگران در این ولایت افزایش یافته است. بر بنیاد اطلاعات مسوولان اطلاعات و فرهنگ بامیان تنها در سه روز عید قربان ۴۸ هزار تن گردشگران داخلی و خارجی به بامیان حضور پیدا کرده‌اند. سیف الرحمن محمدی رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان، […]

همزمان در فصل تابستان و گرم شدن هوا، در نخستین روز‌های عید قربان آمار گردشگران در این ولایت افزایش یافته است.
بر بنیاد اطلاعات مسوولان اطلاعات و فرهنگ بامیان تنها در سه روز عید قربان ۴۸ هزار تن گردشگران داخلی و خارجی به بامیان حضور پیدا کرده‌اند.
سیف الرحمن محمدی رییس اطلاعات و فرهنگ بامیان، با ارائه آمار یاد شده، احساس امیدواری می‌کند که در روزهای آینده نیز این گردشگران افزایش پیدا کند.
با این‌حال شمار از زنان دست‌فروش که فرآورده‌های تولیدی محلی شانرا در بخش‌های مختلف بامیان به فروش گذاشته‌اند می‌گویند، در روز‌های پس از عید میزان فروش آنان بهتر شده است.
نادره ایلخانی یکی از زنان صنعت‌پیشه به خبرگزاری زنان افغانستان گفت: “تا پیش از روزهای عید فروش خوبی نداشتم و تنها مصارف روزانه خود را به سختی تامین می‌کردم، اما در چند روز عید فروش بازار کارم خوب شده است امیدوارم که این روند ادامه پیدا کند”.
با آنکه شماری از این گردشگران از امنیت شاهراه‌های منتهی به بامیان خرسند استند، اما می‌گویند، بدلیل وضعیت بد اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها، توان سفر به مکان‌های تفریحی را ندارند.

باشنده‌گان بامیان، افزون بر زراعت و مالداری بیشترین در آمد سالانه‌ی شانرا از رهگذر صنعت گردشگری بدست می‌آورند، اما امسال به نسبت خشکسالی، آفت‌های طبیعی زراعت آنان به شدت متضرر گردیده است.