انحصاری رسانه‌ها؛ تقدیر از رسانه‌های اجتماعی و تبلیغ رژیم طا.لب
انحصاری رسانه‌ها؛ تقدیر از رسانه‌های اجتماعی و تبلیغ رژیم طا.لب

خبرگزاری زنان افغانستان: گروه طا.لبان گردهمایی را در مورد چگونگی خدمت در رسانه‌های اجتماعی با جمعی از جوانان در ولایت ارزگان برگزار کردند. طبق خبرنامه‌ای، دیروز شنبه ۲۳ جدی، که از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گروه طا.لبان منتشر گردیده بود. قاری آغا ولی‌قریشی رئیس اطلاعات و فرهنگ این گروه در ارزگان از تلاش و […]

خبرگزاری زنان افغانستان: گروه طا.لبان گردهمایی را در مورد چگونگی خدمت در رسانه‌های اجتماعی با جمعی از جوانان در ولایت ارزگان برگزار کردند.

طبق خبرنامه‌ای، دیروز شنبه ۲۳ جدی، که از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گروه طا.لبان منتشر گردیده بود. قاری آغا ولی‌قریشی رئیس اطلاعات و فرهنگ این گروه در ارزگان از تلاش و مبارزه کسانی‌که از نظام، تبلیغ و پاسداری می‌کنند تقدیر و تشکر بعمل آورده و افزوده است، وظیفه و مسئولیت انسانی ما حفظ و نگهداری از نظام اسلامی بوده و نباید اجازه صورت گیرد تا مردم علیه آن تبلیغات کنند.

همچنین، در این گردهمایی در باره ارزش خدمت‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی، اصول و رعایت نمودن نویسنده‌گی و دست‌آورد‌ها به بحث و گفتگو گرفته شده است.

افزون‌ بر این، قاری قریشی، مبارزه و تلاش جوانان را برحق و قابل ستایش دانسته است و از سنگر مطبوعاتی برای بالابردن قوای فکری یک امر ارزشمند و مفید یاد کرده که بواسطه آن تبلیغات در دنیایی فکری و مشغله‌های ذهنی به نابودی سپرده می‌شوند.

با روی‌کار آمدن دوباره گروه‌ طا.لبان در افغانستان رسانه‌ها و آزادی ‌بیان فرمایشی شده و استقلالیت خود را از دست داده است در حالی‌که رسانه‌ها باید آزاد و مستقل باشند، اخبار سانسور نشود، حوادثی که رخ می‌دهند گزارش داده شود.

لازم به ذکر است که، رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک پل جایگزین برای انتشار اخبار و گزارشات در جامعه‌ی افغانی نقش بسیار مهمی دارند. اما، استفاده از این رسانه‌ها به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغات و ترویج نظام طا.لبانی می‌تواند منجر به پیش‌رفت دیدگاه‌ یک‌طرفه شده به رسانه‌ها، آزادی بیان و حقوق مردم آسیب بزند.

گروه طا.لبان باید در مورد اصول و قوانین رسانه‌ای بیشتر آگاه شوند به آزادی بیان، دسترسی به اخبار و اطلاعات بدون هیچ گونه محدودیت احترام بگذارند.