ایران در جستجوی آقای رئیس جمهور
ایران در جستجوی آقای رئیس جمهور

هلیکوپتر حامل سید ایراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، امیر عبدالهییان وزیرخارجه ایران و سایر همراهان در شرایط آب و هوای بد سقوط کرده است. خبرگزاری های ایران گزارش داده اند که تیم های امداد به منطقه اعزام شده اند و تلاش ها برای یافتن رئیس جمهور از ساعاتی چند به این طرف ادامه دارد. بسیاری […]

هلیکوپتر حامل سید ایراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، امیر عبدالهییان وزیرخارجه ایران و سایر همراهان در شرایط آب و هوای بد سقوط کرده است. خبرگزاری های ایران گزارش داده اند که تیم های امداد به منطقه اعزام شده اند و تلاش ها برای یافتن رئیس جمهور از ساعاتی چند به این طرف ادامه دارد.
بسیاری از مقامات کشورهای جهان به این رویداد واکنش نشان داده و برخی از کشورها از آماده گی خود در یافتن رئیس جمهور ایران اعلام آماده گی نموده اند.
با اینحال نگرانی در داخل ایران و برای سلامتی و عدم سلامتی آقای رئیسی و همراهان وی به شدت بالا رفته است. مراسم دعا خوانی برای سلامتی او برگزار شده و عملا مراسم تجلیل از مراسم ولادت حضرت امام رضا، امام هشتم شیعیان جهان به این مناسبت لغو گردیده است.
حالا اینکه واقعا رئیس جمهور کجاست و با چه سرنوشتی مواجه شده است معلوم نیست اما زمزمه هایی وجود دارد که در صورت کشته شدن آقای رئیسی سکان اجرایی حکومت را چه کسی پس از او بر عهده خواهد گرفت و آیا این رویداد یک حادثه طبیعی میباشد و یا در عقب این رویداد مشکوک برنامه حذف رئیس جمهور ایران در دستور کار است.
پس از تنش سیاسی میان ایران و اسرائیل حوادث ایران بیشتر مورد توجه جهانیان قرار گرفته و به نوعی مردم دنیا علاقمند اخبار مربوط به ایران شدند. با اینحال بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند که با توجه به پیشرفته بودن هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران امکان آسیب زدن به بخش های مختلف از راه دور وجود دارد و یا اینکه محال است که حمل و نقل هوایی متوجه این نکته اساسی نباشد که شرایط پرواز در حالت خراب آب و هوا امکان ندارد.
با همه این موضوعات اگر دخالت در سقوط این هلیکوپتر درست باشد این سوال بوجود می آید که ایا دستان رقبای داخلی در درون حاکمیت ایران کار کرده است و یا نقشه ها و پلان رقبای خارجی و دشمنان حکومت ایران در این سقوط دست داشته است.
موضوع دیگری که هنوز نباید به آن شتابزده نگریست بحث خلاء قدرت در حکومت ایران است که پس از رئیسی چه کسی میتواند اداره امور کشور را بر عهده گیرد. طبعا پیام آیت الله خامنه ای رهبر مذهبی ایران در مورد عدم نگرانی ها در مورد پیشبرد امور حکومت واضح است که مقامات سیاسی و مذهبی ایران تلاش دارند تا به نوعی این نگرانی ها را در بین افکار عمومی کاهش داده و از بروز تشنج های داخلی جلوگیری بعمل آورند.
اگر در عقب این رویداد؛ مقامات حکومتی به این نتیجه قطعی رسیده باشند که رئیس جمهور ایران از بین رفته باشد، طبعا ساده ترین فرضیه ممکن این خواهد بود که آنان در این شرایط؛ عملیات جستجو را برای یافتن آقای رئیس جمهور و همراهان به تاخییر بیندازند تا در این فرصت بتوانند آینده تحولات بعدی را مدیریت کنند و تدابیر خاصی را برای جایگزینی و خلاء قدرت در صدر حکومت اجرایی روی دست داشته باشند.
طبعا ساعات آینده میتواند برای ایران فوق العاده تاثییر گذار و سرنوشت ساز به شمار رود که تمام دنیا منتظر اعلام رسمی ایران در مورد رئیس جمهور گمشده باشند.
خبرگزاری زنان افغانستان