خبرگزاری زنان افغانستان: منابع محلی از ولایت غزنی خبر می‌دهند که مسئولین امر به معروف طالبان در این ولایت زنان را از حضور در مساجد و تکایا بازداشته اند. امروز (دو شنبه، ۲ اسد ۱۴۰۲) رئیس امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ولایت غزنی علما و امامان شیعه مساجد و تکایا در […]

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع محلی از ولایت غزنی خبر می‌دهند که مسئولین امر به معروف طالبان در این ولایت زنان را از حضور در مساجد و تکایا بازداشته اند.

امروز (دو شنبه، ۲ اسد ۱۴۰۲) رئیس امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ولایت غزنی علما و امامان شیعه مساجد و تکایا در این ولایت را تحت فشار قرار داده تا زنان و دختران در مراسم عزاداری محرم شرکت نکنند.

مسئولین طالبان در این ولایت تاکید کرده اند در صورتی که ملاامامان شیعه مساجد در قسمت تطبیق این محدودیت تازه علیه زنان همکاری ننمایند، توام با اعضای ذکور خانواده های زنان اشتراک کننده در برنامه‌های مساجد، تحت تعقیب و مواخده قرار خواهند گرفت.

گفتنی است که طالبان علاوه بر غزنی در شهر مزار شریف نیز مانع برافراشتن پرچم های عزاداری شیعیان شده اند و در کابل نیز چند مورد اعمال خشونت با حاملین پرچم‌های عزاداری گزارش شده است.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در زمینه تداوم آزادی شیعیان افغانستان در امر تجلیل از دهه محرم خبر داده بود، اما شورای علمای اهل تشیع کشور با برگزاری نشست خبری در کابل از وضع و تطبیق محدودیت‌ها بر آزادی مذهبی شیعیان یادآوری کرده و از طالبان خواستند تا محدودیت‌ها بر مراسم عزاداری امام حسین نواده پیامبر اسلام را بردارند و مسبب سلب آزادی‌های مذهبی شیعیان نگردند.

حالانکه طالبان شروع از سال گذشته، تعطیلی دهمین روز محرم (عاشورا) را نیز از تقویم کشور حذف کرده اند، در گذشته همه ساله روز عاشورا برای پاسداشت از کارکردهای امام حسین، در سراسر کشور رخصتی عمومی می‌بود.