بازداشت نزدیک به ۳۰ تن از دانشجویان دختر در تخار
بازداشت نزدیک به ۳۰ تن از دانشجویان دختر در تخار

منابعی از ولایت تخار می‌گویند که طالبان نزدیک به  ۳۰ تن از دانشجویان دختر  در دانشگاه دولتی این ولایت را شام روز جمعه(۲۷ جوزا، ۱۴۰۱)  بازداشت کردند. این دختران دانشجویانی بودند که در خوابگاه دانشگاه دولتی تخار بودوباش داشتند و ده تن آنان که به دعوت یک دوست شان در مراسم عروسی شرکت کرده بودند […]

منابعی از ولایت تخار می‌گویند که طالبان نزدیک به  ۳۰ تن از دانشجویان دختر  در دانشگاه دولتی این ولایت را شام روز جمعه(۲۷ جوزا، ۱۴۰۱)  بازداشت کردند.
این دختران دانشجویانی بودند که در خوابگاه دانشگاه دولتی تخار بودوباش داشتند و ده تن آنان که به دعوت یک دوست شان در مراسم عروسی شرکت کرده بودند از سوی ماموران امر به معروف طالبان به اتهام بی حجابی در مراسم عروسی بازداشت شدند و بیست تن دیگر این دختران که  روز جمعه به منظور تفریح از خوابگاه بیرون شده بودند نیز از سوی افراد طالبان بازداشت شدند.
این شمار دختران از ولایت‌های بدخشان، بغلان، بلخ، پروان و فاریاب هستند.
ده تن ازین دختران پس از مدتی به شرطی رها شدند که دیگر در مراسم عروسی شرکت نکنند اما از سرنوشت بیست تن دیگر آنان اطلاعی در دست نیست.
مقامات رسمی طالبان تاکنون درین‌مورد چیزی نگفته اند.
ماموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ولایت تخار روزهای جمعه در مسیر تفریحگاه ها ایست های بازرسی ایجاد می‌کنند و به زنان بی حجاب و بدون محرم اجازه‌ی ورود به ساحات تفریحی را نمی‌دهند.
خبرگزاری زنان افغانستان