بازداشت و سرکوب مخالفان از سوی طالبان افزایش یافته است
بازداشت و سرکوب مخالفان از سوی طالبان افزایش یافته است

خبرگزاری زنان افغانستان: دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با منتشر کردن گزارش سه‌ماهه‌ی خود درمورد افغانستان از افزایش بازداشت و سرکوب مخالفان توسط طالبان خبر می‌دهد. این نهاد امروز(پنجشنبه، ۱۵ سرطان ۱۴۰۲) در گزارشی وضعیت افغانستان را از اول فبروری تا بیستم می سال روان میلادی مورد بررسی قرارداده و افزوده است […]

خبرگزاری زنان افغانستان: دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با منتشر کردن گزارش سه‌ماهه‌ی خود درمورد افغانستان از افزایش بازداشت و سرکوب مخالفان توسط طالبان خبر می‌دهد.
این نهاد امروز(پنجشنبه، ۱۵ سرطان ۱۴۰۲) در گزارشی وضعیت افغانستان را از اول فبروری تا بیستم می سال روان میلادی مورد بررسی قرارداده و افزوده است که  باوجود اینکه طالبان در کشور عفو عمومی اعلام کرده‌اند؛ اما به سرکوب مخالفان خود هم‌چنان ادامه داده‌اند.
در گزارش آمده است که حملات مسلحانه نیروهای مخالف طالبان در مقایسه با سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است اما گروه طالبان هم‌چنان به‌ سرکوب مخالفان خود به‌ویژه نیروهای جبهه مقاومت ملی، جبهه آزادی و جنبش آزادی‌بخش افغانستان ادامه داده‌ است.
در این گزارش به حمله صدها جنگ‌جوی طالبان در یازدهم اپریل سال جاری بر نیروهای جبهه آزادی در ولسوالی سالنگ ولایت پروان نیز اشاره شده که در آن هشت نفر به‌شمول اکمل امیر از فرمانده‌هان ارشد این جبهه کشته شدند.
براساس این گزارش، میزان بازداشت‌های افراد از سوی طالبان نیز در مقایسه با گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.
این درحالیست که درنزدیک به دوسال گذشته گروه طالبان همواره صدای مخالفان چون جبهات نظامی و زنان معترض  را نشنیده گرفته و همواره با تعقیب و تهدید و حتا زندان سرکوب کرده است.