برگزاری نمایشگاه «عالی‌ست افغانی‌ست» با حضور زنان در ولایت هرات
برگزاری نمایشگاه «عالی‌ست افغانی‌ست» با حضور زنان در ولایت هرات
نمایشگاه صنایع دستی «عالیست افغانی‌ست»امروز با حضور مقامات دولتی و زنان تجارت پیشه در ولایت هرات افتتاح شد. 

نمایشگاه صنایع دستی «عالیست افغانی‌ست»امروز با حضور مقامات دولتی و زنان تجارت پیشه در ولایت هرات افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه از محصولات و تولیدات داخلی که ۶۰ غرفه آن مربوط به خانم‌ها و ۵۰ غرفه دیگر مربوط به محصولات تولیدی آقایان می‌باشد که در دو سالون جداگانه به نمایش گذاشته شده است.

بهناز سلجوقی، رییس اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب می‌گوید:«هدف از برگزاری این نمایشگاه، رشد و توسعه محصولات داخلی کشور است تا از این طریق محصولات داخلی ما بتواند جایگاه اصلی خود را بدست بیاورد».

خانم سلجوقی همچنان می‌افزاید که اکنون در شهر و ولسوالی‌های ولایت هرات، ۷۱۵ خانم تجارت پیشه وجود دارد که در بخش‌های مختلف فعالیت دارند و همه روزه این آمار در حال افزایش است.

در همین حال، شماری از زنان تجارت پیشه که در این نمایشگاه اشتراک کرده اند می‌گویند که در شرایط فعلی برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند برای حفظ حضور و انعکاس فعالیت‌های زنان نقش موثری داشته باشد.

ثریا دانش، یک تن از اشتراک کننده‌گان‌ این نمایشگاه است که وسایل تزئینی حکاکی شده را به نمایش گذاشته است.

وی می‌گوید:«در شرایط فعلی که زنان با محدودیت‌های زیادی رو به رو هستند، برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند برای ما روزنه امید باشد تا بتوانیم با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهیم و شاهد پیشرفت خود باشیم».

شیما، که برای دیدن از محصولات صنایع دستی زنان به این نمایشگاه آمده است از مردم می‌خواهد تا برای رشد و توسعه تجارت زنان از آن‌ها حمایت کنند.

وی می‌گوید:«امروز آمدم تا از صنایع دستی زنان در این نمایشگاه دیدن کنم و هم از آن‌ها حمایت کنم چون در شرایط کنونی کار کردن و سرپا ایستاد شدن برای زنان سخت‌تر از گذشته است و نیاز است از هم جنس خود حمایت کنم».

در این نمایشگاه محصولاتی که به نمایش گذاشته شده است اکثریت آنان مربوط به زنان متشبث ولایت هرات می‌باشد و در کنار آن زنان تجارت پیشه از ولایات مزارشریف، قندهار و جلال آباد نیز اشتراک کرده اند.

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان