به تعلیق آمدن کمک‌های سوئد همزمان با شرایط سخت اقتصادی در افغانستان
به تعلیق آمدن کمک‌های سوئد همزمان با شرایط سخت اقتصادی در افغانستان

خبرگزاری زنان افغانستان: کمیته‌ی سوئد در افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که می‌خواهند با مقامات ارشد افغانستان گفتگو کنند تا مشخص گردد آیا تعلیق فعالیت های سوئد در افغانستان روی کار این نهاد تاثیر خواهد گذاشت یا خیر. حکومت طالبان سه شنبه هفته گذشته، فعالیت نهاد های مربوط به کشور سوئدن را در افغانستان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: کمیته‌ی سوئد در افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که می‌خواهند با مقامات ارشد افغانستان گفتگو کنند تا مشخص گردد آیا تعلیق فعالیت های سوئد در افغانستان روی کار این نهاد تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.

حکومت طالبان سه شنبه هفته گذشته، فعالیت نهاد های مربوط به کشور سوئدن را در افغانستان در حالی ممنوع اعلام کرده است که اکثر افغان‌ها با شراط سخت اقتصادی رو به رو می‌باشند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگو حکومت طالبان می‌گوید:«برای ما که مردم مسلمان و ملت متدین هستیم توهین قرآن شریف توسط هر کسی غیرقابل تحمل است و از همین خاطر عکس‌العمل ما این بود که تمام فعالیت‌های سوئدن را برای فعلن تا این که خواهان معذرت نشوند متوقف ساختیم».

راضیه، یک تن از زنان کارگر است که چند سال می‌شود دست فروشی می‌کند وی می‌گوید:«در گذشته درآمدم بهتر بود و کمک‌های هم که می‌شد یک قسمتی از مشکلاتم را حل می‌کرد اما چندین ماه می‌شود که هیچ کمکی به ما نشده است».

راضیه مثالی از هزاران شهروند افغانستانی است که با مشکلات اقتصادی رو به رو بوده و نگران قطع کمک های بشردوستانه از سوی نهاد های امداد رسانی هستند.

کمیته سوئد در حال حاضر حدود هشت هزار کارمند افغان در هجده ولایت افغانستان دارد و از ۳۵ سال به این سو در بخش های آموزش، صحت و کمک به افراد دارای معلولیت کمک ‌می‌کند و گفته است که برای ادامه کمک ها به مردم افغانستان متعهد باقی خواهد ماند.