بی‌عدالتی‌های گسترده در حکومت طا.لبان؛ صدیق‌الله افغان و احمدفهیم عظیمی بدون محاکمه به زندان پل‌چرخی منتقل شدند
بی‌عدالتی‌های گسترده در حکومت طا.لبان؛ صدیق‌الله افغان و احمدفهیم عظیمی بدون محاکمه به زندان پل‌چرخی منتقل شدند

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع محلی تایید می‌کنند که طا.لبان “صدیق‌الله افغان” و ” احمد فهیم عظیمی”، دو فعال آموزش تیم دختران رباتیک افغانستان را پس از “۲ ماه و ۱۲ روز” از زندان ریاست ۴۰ استخبارات این گروه به زندان پلچرخی انتقال داده‌است. منابع به خبرگزاری زنان افغانستان می‌گویند که طا.لبان این دو تن را […]

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع محلی تایید می‌کنند که طا.لبان “صدیق‌الله افغان” و ” احمد فهیم عظیمی”، دو فعال آموزش تیم دختران رباتیک افغانستان را پس از “۲ ماه و ۱۲ روز” از زندان ریاست ۴۰ استخبارات این گروه به زندان پلچرخی انتقال داده‌است.

منابع به خبرگزاری زنان افغانستان می‌گویند که طا.لبان این دو تن را به اتهام “همکاری به خروج تیم دخترانه رباتیک” و “سازماندهی اعتراض‌ها” بازداشت کرده‌‌ بود، “دی‌روز چهارشنبه، ۶ جدی” بدون برگزاری محکمه به زندان پلچرخی انتقال داده‌است.

به نقل از منابع، در مدتی که این دو فعال آموزش تیم دخترانه رباتیک افغانستان زندانی بودند، طا.لبان حتا حق داشتن وکیل مدافع را نیز از آنان سلب کرده و اجازه نداده‌‌است.

طا.لبان صدیق‌الله و فهیم عظیمی فعال آموزش تیم دخترانه رباتیک را در “۲۵ میزان” سال روان از دفتر کار شان در کارته چهار، از مربوطات ناحیه سوم شهر کابل بازداشت کرده‌‌ بود.

لازم به ذکر است، گروه طا.لبان از زمان گرفتن قدرت به‌ این طرف، تا حال چندین تن از فعالان حقوق بشر و فعالان آموزش را در کشور بازداشت، شکنجه و زندانی کرده‌است.