تاکید حامد کرزی و توماس وست بر اهمیت تحصیل دختران در افغانستان
تاکید حامد کرزی و توماس وست بر اهمیت تحصیل دختران در افغانستان

خبرگزاری زنان افغانستان: حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور، از طریق کنفرانس ویدئویی با توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای افغانستان، در مورد اهمیت و تاثیر آموزش دختران و پسران برای داشتن یک آینده روشن و رشد اقتصادی افغانستان با هم گفتگو نمودند. حامد کرزی، با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس بر […]

خبرگزاری زنان افغانستان: حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور، از طریق کنفرانس ویدئویی با توماس وست، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای افغانستان، در مورد اهمیت و تاثیر آموزش دختران و پسران برای داشتن یک آینده روشن و رشد اقتصادی افغانستان با هم گفتگو نمودند.

حامد کرزی، با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس بر اهمیت آموزش دختران تاکید کرده و از ایالات متحده آمریکا خواست است تا زمینه‌ی آموزش جوانان افغان را فراهم کرده و در این عرصه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

در ادامه آمده است که موضوع تفاهم بین الافغانی برای صلح و ثبات دایمی در افغانستان نیز مورد بحث قرار گرفته و حامد کرزی از کمک های بشردوستانه ایالات متحده آمریکا به افغانستان تشکری نموده و بر ادامه این کمک ها تاکید کرد است.

این در حالی‌ست که ۷۲۴ روز از بسته ماندن مکاتب دختران به روی دختران بالاتر از صنف شش و نزدیک به یک سال از منع دختران دانش‌جو به دانشگاه‌ها می‌گذرد و هزارن دختر افغانستانی از حق تحصیل خود محروم مانده اند.

همچنان بعد از وضع محدودیت‌ها در برار موسسات امداد رسان در افغانستان، کمک‌های بشردوستانه کاهش یافته و نهادهای کمک رسان نیز با کمبود بودجه برای توزیع روند کمک‌ها برای افراد نیازمند رو به رو شده اند.