تشدید کندن‌کاری مکان‌های باستانی ازسوی والی طالبان در بامیان
تشدید کندن‌کاری مکان‌های باستانی ازسوی والی طالبان در بامیان

خبرگزاری زنان افغان: منابع محلی از ولایت بامیان تایید می‌کنند که افراد والی طالبان در بخش‌های مختلف بامیان شبانه مکان‌های باستانی را به هدف قاچاق آثارهای باستانی کندن‌کاری می‌کنند. به نقل از منابع طالبان مسلح، شام روز دوشنبه، ۳ میزان، باشندگان روستای “پایکوتل تربلاق” از مربوطات ولسوالی پنجاب ولایت بامیان را در حسینیه این روستا، […]

خبرگزاری زنان افغان: منابع محلی از ولایت بامیان تایید می‌کنند که افراد والی طالبان در بخش‌های مختلف بامیان شبانه مکان‌های باستانی را به هدف قاچاق آثارهای باستانی کندن‌کاری می‌کنند.

به نقل از منابع طالبان مسلح، شام روز دوشنبه، ۳ میزان، باشندگان روستای “پایکوتل تربلاق” از مربوطات ولسوالی پنجاب ولایت بامیان را در حسینیه این روستا، زندانی کرده و خود شان شروع به حفاری و کندن کاری مقبره و آثار باستانی در این محل کرده اند. شاهدان عینی میگوید تا هنوز تعداد زیادی آثار باستانی به شکل صندوق، مجسمه، تابوت و غیره اموال باستانی را کشف و باخود برده اند.

این در حالی است که وزارت دفاع طالبان چندی پیش اعلان کردند که آثارهای باستانی به ارزش ۲۷ میلیون دالر را در بامیان کشف کرده اند.

اما پس از چند روز کشف این آثار باستانی را رد کردند.