تک تیر انداز طالبان یک زن را در پنجشیر کشتند
تک تیر انداز طالبان یک زن را در پنجشیر کشتند

منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که روز شنبه(۲۵ سرطان) یک تک‌تیرانداز طالبان در ولسوالی آبشار این ولایت یک زن را که می‌خواست به شوهرش غذا ببرد، هدف گلوله قرار داده و کشتند. به گفته‌ی منبع ، شوهر این زن در کوه‌های روستای پرنگال ولسوالی آبشار سرگرم جمع‌آوری هیزم ( چوب و ضایعات نباتات کوهی) بوده […]

منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که روز شنبه(۲۵ سرطان) یک تک‌تیرانداز طالبان در ولسوالی آبشار این ولایت یک زن را که می‌خواست به شوهرش غذا ببرد، هدف گلوله قرار داده و کشتند.
به گفته‌ی منبع ، شوهر این زن در کوه‌های روستای پرنگال ولسوالی آبشار سرگرم جمع‌آوری هیزم ( چوب و ضایعات نباتات کوهی) بوده و از طرف طالبان اجازه‌ی جمع آوری هیزم داشته است. این مرد در تماسی با همسرش از او خواسته بوده که برایش غذا ببرد سپس این‌زن در مسیر راه هدف گلوله‌ی تک تیرانداز طالبان قرار گرفته و جان باخته است.
طالبان به اتهام این‌که این زن به اعضای جبهه مقاومت غذا می‌برد، او را هدف قرار می‌دهند.
قطعات نظامی طالبان درین ولسوالی مسئولیت این قتل را پذیرفته و گفته‌اند که این زن را به اشتباه هدف قرار داده‌اند و گمان می‌کردند که او با جبهه مقاومت همکاری می‌کند. اما مقامات رسمی طالبان در پنجشیر تاکنون در این زمینه به‌گونه‌ی رسمی اظهار نظری نکرده‌اند.
پس از یک‌نزدیک به یک سال تصرف طالبان در افغانستان هرازگاهی درگیری بین گروه طالبان و جبهه های ضد طالبان در پنجشیر و بغلان صورت می‌گیرد افراد طالبان در درگیری های مسلحانه به افراد ملکی بخصوص زنان و کودکان رحم نکرده و آنهارا مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند ودرمواردی بر آنها شلیک می‌کنند.
اخیرا در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل در درگیری میان طالبان و یک فرمانده ناراضی هزار تبار این گروه، بیست و هفت هزار خانواده کوچ کردند و زنان و کودکان هنگام عبور از مسیر های صعب العبور جان دادند و در ساحات جنگی مورد گلوله باری مستقیم افراد طالبان نیز قرار گرفتند.
خبرگزاری زنان افغانستان