جسد حلق‌آویز شده یک مرد در خانه‌اش در دایکندی پیدا شد
جسد حلق‌آویز شده یک مرد در خانه‌اش در دایکندی پیدا شد
منابع در ولایت دایکندی از جسد حلق‌آویز شده مردی بنام علی‌جان حسن‌نژاد خبر می‌دهند.

منابع در ولایت دایکندی از جسد حلق‌آویز شده مردی بنام علی‌جان حسن‌نژاد خبر می‌دهند.

آقای حسن‌نژاد آمر ریاست احصایٔه و معلومات طالبان در ولایت دایکندی بود و جسد حلق‌آویز شده او در خانه‌اش پیدا شده است که نشان می‌دهد او خود را حلق‌آویز کرده است اما نجیبه حسن‌نژاد دختر آقای حسن نژاد می‌گوید پدرش به گونه مرموز به قتل رسیده است.

به گفته منابع مردمی، همسایه‌های روز دوشنبه، ۱۴جوزا، او را در پاریکنگ خانه‌اش که واقع در روستایی کاریز نوجوی نیلی مرکز ولایت دایکندی‌ ‌می‌باشد، حلق‌آویز شده پیدا کردند.

نجیبه حسن‌نژاد می‌گوید که روز شنبه، ۱۲ جوزا، به مادرش خبر رسیده که اقای حسن‌نژاد مریض شده است.

همسر آقای حسن‌نژاد و فرزندانش در ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی زندگی میکنند.

نجبیه همچنان می‌گوید که وقتی مادرش از شهرستان به نیلی می‌رسد، طالبان جسد پدرش را به شفاخانه منتقل کرده بودند و دلیل مرگ‌اش را خودکشی عنوان کردند ولی نجیبه می‌گوید: ” پدرم انگیزه برای خودکشی نداشت او به گونه مرموز به قتل رسیده است.” او خواستار تحقیق در باره قتل پدرش شده است.

غلامی جاوید سخنگویی فرماندهی امنیه طالبان در ولایت دایکندی، به رسانه ها تایید کرده است که آقای حسن‌نژاد خودکشی کرده است.

نجیبه حسن‌نژاد می‌افزاید که پدرش در آخرین تماس از ناامنی در دفترش صحبت کرده بود و قصد داشت از وظیفه‌اش استعفا بدهد و به دنبال ویزای تاجیکستان بود. او همچنان می‌گوید که موبایل پدرش در حال حاضر در قید طالبان است.

او در پاسخ به این سوال که چه کسی ممکن است قاتل پدرش باشد، گفت که پدرش با کسی دشمنی نداشت و ادعای خودکشی‌اش هم توطئه و صحنه سازی طالبان است.

به گفته منابع، تا هنوز دوبار آقای حسن‌نژاد را بازداشت و زندانی کرده بود و آخرین بار یک ماه در زندان بود و با قید ضمانت آزاد شده بود.

اقاریب اقای حسن‌نژاد می‌گوید که او تصمیم داشت بعد از سقوط دولت افغانستان از کشور خارج شود، ولی بخاطر قید بودن مدارک‌اش در دفتر و نداشتن پاسپورت نتوانست از افغانستان خارج شود.

علی‌جان حسن‌نژاد از سال ها به اینسو در اداره احصایٔیه و معلومات دایکندی کار می‌کرد و پس از تسلط دوباره طالبان نیز به کارش ادامه داده بود.

 

خبرگزاری زنان افغانستان

  • نویسنده : خبرگزاری زنان افغانستان
  • منبع خبر : خبرگزاری زنان افغانستان