جنبش شنبه های ارغوانی: طالبان اصلاح پذیر نیستند ونباید به رسمیت شناخته شوند
جنبش شنبه های ارغوانی: طالبان اصلاح پذیر نیستند ونباید به رسمیت شناخته شوند

خبرگزاری زنان افغانستان: گروهی از زنان معترض اعضای جنبش اعتراضی شنبه های ارغوانی به مناسبت دوسالگی سقوط کشور در یک گردهمایی اعتراضی در برابر محدودیت های روز افزون طالبان بر زنان دست به اعتراض زدند. این زنان امروز سه شنبه(۲۳ اسد ۱۴۰۲) در غرب شهرکابل گردهم آمده بودند وشعارهای« نه به تروریزم ، نه به […]

خبرگزاری زنان افغانستان:
گروهی از زنان معترض اعضای جنبش اعتراضی شنبه های ارغوانی به مناسبت دوسالگی سقوط کشور در یک گردهمایی اعتراضی در برابر محدودیت های روز افزون طالبان بر زنان دست به اعتراض زدند.
این زنان امروز سه شنبه(۲۳ اسد ۱۴۰۲) در غرب شهرکابل گردهم آمده بودند وشعارهای« نه به تروریزم ، نه به افکار افراطی» و «خاموشی و ترس ما بزرگترین اسلحه طالبان است » سردادند.
این زنان معترض با نشر بیانیه‌ای تاکید می‌کنند که «جهان باید به فکر گزینه‌ی بدیل طالبان بوده واین گروه را به رسمیت نشناسند زیرا طالبان اصلاح شدنی نیستند.»
در بیانیه همچنان آمده است:«طالبان در دو سال گزشته جز اینکه همه روزه در فکر حذف و سرکوب زنان در اجتماع باشند کوچکترین فکری در مورد مشکلات مردم و ترقی و پیشرفت افغانستان ندارند. آنان زنان را از همه حقوق و آزادی های شان محروم کرده و خانه نشین ساخته اند، تعصبات قومی و مذهبی و زبانی هر روز بیشتر می‌شود.»
این زنان با اشاره به گسترش فقر و بیکاری در کشور می‌گویند که مردم حتا نان به خوردن و آب برای آشامیدن ندارند و فقر و بیکاری به اوج خود رسیده است.
این فعالان حقوق زن همچنان می‌گویند کسانیکه دربرابر سیاست های طالبان اعتراض کنند سرکوب، زندانی ویا کشته می‌شوند.
«ما از طالبان به ستوه آمده ایم ما از جهان و مردم افغانستان می‌خواهیم روی بدیل طالبان فکر کنند نه اصلاح طالبان، چون طالبان اصلاح پذیر نیستند.»
این اعتراضات به مناسبت دوسالگی سقوط کشور بدست رژیم طالبان و هفته همبستگی با مردم افغانستان در یک قطعنامه مشترک برگزار شده است. معترضان ازسراسر جهان دراین قطعنامه، بر لغو توافقنامه دوحه که منجر به قدرت گیری طالبان شده است و حفاظت از ارزشهای حقوق بشری وحقوق زنان در افغانستان تاکید کردند.