اعتراض زنان هراتی در برابر کوچ اجباری ‌آنان توسط طالبان طالبان قصد دارند شماری از زنان باشنده‌ی منطقه فامیل‌های غند ۱۱ شهر هرات را به اجبار کوچ دهند. اما زنان در اعتراض به این کوچ اجباری در برابر دفتر والی طالبان برای ولایت هرات دست به تظاهرات زدند. آنان در این تظاهرات از طالبان […]

 

اعتراض زنان هراتی در برابر کوچ اجباری ‌آنان توسط طالبان
طالبان قصد دارند شماری از زنان باشنده‌ی منطقه فامیل‌های غند ۱۱ شهر هرات را به اجبار کوچ دهند. اما زنان در اعتراض به این کوچ اجباری در برابر دفتر والی طالبان برای ولایت هرات دست به تظاهرات زدند.
آنان در این تظاهرات از طالبان خواستند تا بالای مردم افغانستان ظلم نکنند و اجازه دهند که همه در آرامش زندگی کنند.
این زنان معترض شعار های «عدالت، عدالت، ظلم بس است» را در مقابل ساختمان ولایت هرات سردادند.
………

جنبش زنان عدالتخواه افغانستان در واکنش به نشست نمایندگان ویژه امریکا و طالبان در دوحه در یک گردهمایی اعتراضی تاکید کردند ک لابی‌گران طالبان در نشست های بین المللی خود را منحیث فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان و دختران معرفی کرده اند و در نشست‌ دوحه پشت درهای بسته به منظور مشروعیت بخشی گروه طالبان و عادی‌ سازی دیدار با این گروه حضور پیدا کردند.
…..
یک معلم زن باردار در کندز به گونه‌ی فجیعی به قتل رسید
گفته می‌شود این معلم زن در ولسوالی امام صاحب کندز، در روز روشن در منزلش با بریده‌شدن گوش، زبان و بینی‌اش از سوی افراد ناشناس به طرز فجیعی به قتل رسیده است.
انگیزه‌ی این قتل روشن نشده و از او یک کودک بجا مانده است.
………..
طالبان در یک دادگاه صحرایی یک مرد را در ولایت غور شلاق زدند و همسرش را به اجبار طلاق دادند.
افراد طالبان در روستای اسفور ولسوالی تیوره ولایت غور یک مرد جوان را به اتهام اهانت به مقدسات، نخست در ملاء عام شلاق زده و سپس همسرش را به اجبار طلاق دادند.
این دادگاه صحرایی از سویی طالبان نگرانی فعالان حقوق بشر را برانگیخته و آنان بر جلوگیری از دادگاه های صحرایی توسط طالبان تاکید کردند.
…..

یک زن در تخار سر بریده شد
یک زن جوان در روستای جیلم خور ولسوالی خواجه غار ولایت در روز روشن هنگامیکه مردان برای ادای نماز جمعه به مسجد رفته بودند از سوی افراد ناشناس در منزلش سر بریده شد.
هویت قربانی معصومه ۲۱ ساله گفته شده و انگیزه‌ی قتل او نیز مشخص نشده است.
…..
یک زن معترض در واکنش به گفتگوی نمایندگان امریکا و طالبان در دوحه، سرگذشت وحشتناک خو‌د از شکنجه شدن بدست طالبان را منتشر کرد.
این زن معترض که در یکی از روستاهای دور دست شمال افغانستان مصروف کمک به زنان ودختران روستایی است می‌گوید به دلیل شرکت در اعتراضات مدنی از سوی طالبان دستگیر و شکنجه شده است.
این زن معترض می‌گوید افراد طالبان زنان را در بازداشتگاه ها تا سرحد مرگ شکنجه کرده و مورد آزار و اذیت جسمی و روانی قرار می‌دهند. این زن معترض در بخشی از سخنانش می‌گوید افراد طالبان می‌خواستند گوشت های بدنش را با پلاس بکشند اما با پادرمیانی بزرگان محل و پرداخت پول رها شده است.
………..

هشتاد درصد نیازمندان در افغانستان زنان و دختران هستند
سلما بن عیسی، مدیر کمیته جهانی نجات در افغانستان می‌گوید تقریبا کل جمعیت افغانستان در فقر بسر می‌برند و از این میان ۸۰ درصد شان زنان و دختران هستند.
مدیر کمیته جهانی نجات همچنان گفته است افرادی که قبلا شغل داشتند و خودکفا بودند، اکنون به کمک های بشردوستانه متکی هستند و بسیاری از خانواده ها دیگر نمی توانند هزینه تغذیه‌ی خود را تامین کنند.