دادخواهی اعضای جنبش همبستگی زنان افغانستان در اعتراض به زندانی ساختن فعالان حقوق بشر و حقوق زن از سوی طالبان
دادخواهی اعضای جنبش همبستگی زنان افغانستان در اعتراض به زندانی ساختن فعالان حقوق بشر و حقوق زن از سوی طالبان

خبرگزاری زنان افغانستان: جنبش همبستگی زنان افغانستان در پاکستان خواهان رهایی فعالان حقوق بشر و حقوق زنان معترض در بند طالبان شدند. افراد زندانی شامل ندا پروانی، ژولیا پارسی، منیژه صدیقی و سایر فعالین حقوق بشر و حقوق زن می‌باشند. زنان معترض عضو این جنبش طی اعلامیه‌ی اظهار داشتند که از آغاز حاکمیت طالبان تا […]

خبرگزاری زنان افغانستان: جنبش همبستگی زنان افغانستان در پاکستان خواهان رهایی فعالان حقوق بشر و حقوق زنان معترض در بند طالبان شدند.

افراد زندانی شامل ندا پروانی، ژولیا پارسی، منیژه صدیقی و سایر فعالین حقوق بشر و حقوق زن می‌باشند.

زنان معترض عضو این جنبش طی اعلامیه‌ی اظهار داشتند که از آغاز حاکمیت طالبان تا اکنون از سوی این گروه جنایات منافی حقوق بشر سر زده است که شامل قتل غیرنظامیان، بازداشت و شکنجه نظامیان حکومت پیشین، بازداشت زنان معترض و فعالین حقوق بشر می‌شود، جهان با وجود این همه با این گروه تروریست تعامل کرده و به تعامل به آن ادامه می‌دهد که این حالت برای زنان افغانستان دشوار و محدودیت‌زاست.

زنان معترض عضو جنبش همبستگی زنان افغانستان افزوده اند، «جهان در برابر ظلم این گروه خون‌خوار مهر سکوت بر دهان زده و این گروه هر روزه دست به بازداشت خودسرانه زنان معترض، نظامیان حکومت پیشین و شلاق زدن زنان و سنگسار کردن آنان می‌زنند.»

اعضای این جنبش از نهادهای حقوق بشری و کشورها خواهان رهایی ندا پروانی، ژولیا پارسی، منیژه صدیقی و سایر فعالان حقوق بشر و آزادی خواه از بند طالبان شدند، و تاکید کردند «هرگونه تعامل با این گروه جفا و خیانت به زنان افغانستان است.»