درپی بسته ماندن مکاتب دخترانه دو مقام طالبان ممنوع السفر شدند
درپی بسته ماندن مکاتب دخترانه دو مقام طالبان ممنوع السفر شدند

بسته ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان به یک موضوع چالش برانگیز برای طالبان و جامعه‌ی جهانی مبدل شده است و سازمانها و نهادهای مختلف بدلیل بسته ماندن مکاتب خواهان تحریم طالبان از سوی جامعه شده اند. پس از درخواست‌های فراوان برای اعمال محدودیت بر سفرهای مقامات طالبان، سازمان ملل متحد معافیت سفر دو مقام بلندپایه […]

بسته ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان به یک موضوع چالش برانگیز برای طالبان و جامعه‌ی جهانی مبدل شده است و سازمانها و نهادهای مختلف بدلیل بسته ماندن مکاتب خواهان تحریم طالبان از سوی جامعه شده اند.
پس از درخواست‌های فراوان برای اعمال محدودیت بر سفرهای مقامات طالبان، سازمان ملل متحد معافیت سفر دو مقام بلندپایه طالبان را لغو کرده است .
براساس تصمیم تازه‌ی سازمان ملل عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان و سیداحمد سیدخیل معین وزارت معارف این گروه حق ندارند به خارج از کشور سفر کنند.
یک دیپلمات آگاه از این تصمیم به شرط افشانشدن نامش به خبرگزاری فرانسه گفته است که سازمان ملل در واکنش به وضع محدودیت‌ها از سوی طالبان بر شهروندان افغانستان، به‌ویژه زنان و بسته ماندن مکاتب دخترانه این تصمیم را گرفته است.
به گفته این دیپلمات معافیت سفر برای ۱۳ مقام طالبان دو ماه دیگر تمدید شده است.
گفته می‌شود که برخی از کشورها می‌خواستند معافیت سفر تمام سران طالبان لغو شود.
سازمان ملل چندی قبل ۱۵ مقام طالبان را از ممنوعیت سفر به بیرون از افغانستان معاف کرده بود.
خبرگزاری زنان افغانستان