در دو سال پسین، دست‌کم ۲۷۰ تن زنان و دختران در بامیان از سوی گروه طالبان بازداشت شدند
در دو سال پسین، دست‌کم ۲۷۰ تن زنان و دختران در بامیان از سوی گروه طالبان بازداشت شدند

خبرگزاری زنان افغان: منابع آگاه از ولایت بامیان می‌گویند از آغازین روز حکومت گروه طالبان بر افغانستان، طالبان محلی کم از کم ۲۷۰ تن دختران، زنان و جوانان را در این ولایت به بهانه‌های مختلف بازداشت کردند. به گفته‌ی منابع بیشتر بازداشت شده‌گان دختران و زنانی بودند که از ولایت‌های کابل، غزنی، بلخ و پروان […]

خبرگزاری زنان افغان: منابع آگاه از ولایت بامیان می‌گویند از آغازین روز حکومت گروه طالبان بر افغانستان، طالبان محلی کم از کم ۲۷۰ تن دختران، زنان و جوانان را در این ولایت به بهانه‌های مختلف بازداشت کردند.

به گفته‌ی منابع بیشتر بازداشت شده‌گان دختران و زنانی بودند که از ولایت‌های کابل، غزنی، بلخ و پروان به این ولایت سفر کرده اند.

طا.لبان هرچند در مورد آمار بازداشت شده‌گان چیزی نمی‌گویند، اما دادگاه عالی طالبان با نشر اعلامیه تایید کرده بودند که ۴ زن و ۶ مرد را در طول دو سال تسلط شان در بامیان به جرم عمل نا مشروع در دیدم عموم شلاق زده‌اند که یک مورد آن به تازگی در ولسوالی شیبر انجام شده است.

با این هم، منابع می‌افزاید که هم در حال حاضر ده‌ها زنان و دختران در بازداشت‌ طالبان بسر می‌برند و طالبان هیچ‌کسی را اجازه ملاقات با آنها نمی‌دهند.