دستور تازه طالبان: کتاب‌هایی که موافق فقه حنفی‌ نباشند از کتابخانه‌های دانشگاه‌های خصوصی جمع‌آوری شوند   
دستور تازه طالبان: کتاب‌هایی که موافق فقه حنفی‌ نباشند از کتابخانه‌های دانشگاه‌های خصوصی جمع‌آوری شوند   

خبرگزاری زنان افغانستان: ریاست دعوت و ارشاد وزارت تحصیلات عالی تحت کنترل طا.لبان در تازه‌ترین دستور اش بر دانشگاه‌های خصوصی موجودیت کتاب‌های خارج از فقه حنفی را در کتابخانه‌های دانشگاه‌ها ممنوع اعلام کرده است. این دستور طالبان در ۲۳ قوس، طی یک نامه‌ی رسمی به تمامی دانشگاه‌های خصوصی فرستاده شده است. براساس محتوای نامه، کتاب‌های […]

خبرگزاری زنان افغانستان: ریاست دعوت و ارشاد وزارت تحصیلات عالی تحت کنترل طا.لبان در تازه‌ترین دستور اش بر دانشگاه‌های خصوصی موجودیت کتاب‌های خارج از فقه حنفی را در کتابخانه‌های دانشگاه‌ها ممنوع اعلام کرده است.

این دستور طالبان در ۲۳ قوس، طی یک نامه‌ی رسمی به تمامی دانشگاه‌های خصوصی فرستاده شده است.

براساس محتوای نامه، کتاب‌های خلاف فقه حنفی، کتاب‌های سیاسی و کتاب‌هایی که مشکلات عقیدتی به بار می‌آورند از تمام کتابخانه‌های دانشگاه‌های خصوصی جمع‌آوری و به جای آن کتاب‌های سیرت‌النبی جاگزین شوند.

البته فهرست کتاب‌هایی که مربوط به سیرت النبی می‌شود باید از قبل با ریاست دعوت و ارشاد وزارت تحصیلات عالی این گروه شریک و از سوی این ریاست تایید شده باشند.

این در حالی است که وزیر تحصیلات عالی طالبان چندی پیش طی سخنرانی در نشستی در ولایت کنر موجودیت مذاهب دیگر را در کشور منکر شده، گفته بود که در افغانستان مذاهب وجود ندارد و تمام افغان‌ها تنها پیرو مذهب حنفی‌اند، حال آنکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت افغانستان را پیروان مذهب جعفری (امام جعفر صادق) تشکیل می‌دهند.