دست‌گیری هشت زن معترض از سوی طالبان در کابل
دست‌گیری هشت زن معترض از سوی طالبان در کابل

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع خبرگزاری زنان افغانستان از دستگیری هشت زن معترض از سوی طالبان در کابل خبر می‌دهند.   شام امروز (یکشنبه، ۲۹ اسد) هشت زن معترض از سوی طالبان بازداشت شدند. داکتر زهرا حق پرست مسئول جنبش اعتراضی تیم اتحاد و همبستگی زنان افغانستان دستگیری هشت زن معترض را از سوی نیروهای طالبان، […]

خبرگزاری زنان افغانستان: منابع خبرگزاری زنان افغانستان از دستگیری هشت زن معترض از سوی طالبان در کابل خبر می‌دهند.

 

شام امروز (یکشنبه، ۲۹ اسد) هشت زن معترض از سوی طالبان بازداشت شدند. داکتر زهرا حق پرست مسئول جنبش اعتراضی تیم اتحاد و همبستگی زنان افغانستان دستگیری هشت زن معترض را از سوی نیروهای طالبان، به خبرگزاری زنان افغانستان تایید کرد.

 

منابع خبرگزاری زنان افغانستان، از زنان بازداشت شده به نام های حاجر، حسینا سروری، فریده محب، طولا عطایی، لیمه و خاتول نام بردند.

 

در ویدیویی که از جریان دستگیری این زنان به دسترس خبرگزاری زنان افغانستان قرار گرفته، مشاهده می‌شود که افراد مسلح و لباس طالبان به صورت ناگهانی داخل حویلی خانه‌ای می‌شوند که این زنان در آنجا بودند. زنان به افراد طالبان می‌گویند که برای مهمانی به این خانه آمده‌اند و هیچ کار دیگری انجام نداده‌اند. اما افراد طالبان بدون اعتنا به سخنان آنان می‌گویند که از قبل به دنبال آنها بوده اند و با توسل به زور و ظاهرا ضرب و شتم آنان را با خود می‌برند.

 

تاکنون مشخص نیست که این زنان از سوی کدام نهاد امنیتی بازداشت شده و درمورد محل نگهداری آنان نیز معلوماتی در دست نیست.

 

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که در روزهای اخیر همزمان با دو سالگی تسلط طالبان بر افغانستان، تجمعات اعتراضی علیه این گروه در داخل و خارج از افغانستان راه‌اندازی شده بود، اما تجمعات زنان معترض در داخل افغانستان به دلیل تهدید، ارعاب و ترس از بازداشت شدن از سوی این گروه، در مکان‌های سربسته و مخفی راه اندازی شده بود.