دیدبان حقوق بشر: زنان مهاجر افغان از سوی پولیس پاکستان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند 
دیدبان حقوق بشر: زنان مهاجر افغان از سوی پولیس پاکستان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند 

خبرگزاری زنان افغانستان: دیدبان حقوق‌بشر با نشر گزارشی اعلام کرده است که پولیس پاکستان، زنان و دختران افغان را هنگام اخراج از پاکستان مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند. این سازمان در گزارشی خود گفته است که پولیس پاکستان از مهاجران افغان درخواست رشوت کرده و جواهرات، و حتی سایل شخصی آنان را مصادره کرده است. زنان […]

خبرگزاری زنان افغانستان: دیدبان حقوق‌بشر با نشر گزارشی اعلام کرده است که پولیس پاکستان، زنان و دختران افغان را هنگام اخراج از پاکستان مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند.

این سازمان در گزارشی خود گفته است که پولیس پاکستان از مهاجران افغان درخواست رشوت کرده و جواهرات، و حتی سایل شخصی آنان را مصادره کرده است.

زنان مهاجر افغانستان به دیدبان حقوق بشر گفته اند که پولیس پاکستان برخی از زنان و دختران را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و تهدید به تجاوز جنسی کردند.

دیدبان همچنان گفته است که مقامات پاکستانی مرتکب تخلفات گسترده علیه شهروندان افغانستان ساکن پاکستان شده است پولیس و سایر مقامات پاکستان شهروندان افغانستان در این کشور را به‌گونه‌ی گروهی بازداشت کرده و پس از ضبط وسایل شخصی، اسناد هویتی مهاجران را نیز از بین بردند.

به گفته‌ی دیدبان حقوق بشر از اواسط سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی، بیش از ۳۷۵هزار شهروند افغانستان از پاکستان به گونه اجباری اخراج شده‌اند.