رهایی‌۲۸۳ تن زندانی به شمول ۵۱ زن و ۲۴ کودک از زندان ولایت هرات
رهایی‌۲۸۳ تن زندانی به شمول ۵۱ زن و ۲۴ کودک از زندان ولایت هرات

  خبرگزاری زنان افغان: مسئولان محبس ولایت هرات می‌گویند که به مناسبت عید سعید اضحی، ۲۸۳ تن از زندانیان محبس این ولایت آزاد شدند. گفته می‌شود که این افراد براساس فرمان عفو امیرالمومنین طالبان و مصوبه استرمحکمه افغانستان از زندان آزاد شده اند. مولوی نعمت الله ارشاد، امر انسجام امور پالیسی محبس هرات می‌گوید که […]

 

خبرگزاری زنان افغان: مسئولان محبس ولایت هرات می‌گویند که به مناسبت عید سعید اضحی، ۲۸۳ تن از زندانیان محبس این ولایت آزاد شدند.
گفته می‌شود که این افراد براساس فرمان عفو امیرالمومنین طالبان و مصوبه استرمحکمه افغانستان از زندان آزاد شده اند.

مولوی نعمت الله ارشاد، امر انسجام امور پالیسی محبس هرات می‌گوید که ۲۸۳ تن زندانی که شامل ۵۱ زن و ۲۴ کودک می‌شود از بند رها شده اند که در گذشته بر اساس جرایم مختلف بازداشت شده بودند.

مفتی سید احمد، رئیس دیوان جزای عمومی محکمه هرات می‌گوید،اشخاصی شامل این فرمان می‌شوند که از طرف محاکم افغانستان به سبب کدام جرم محبوس شده باشند و مقداری از حبس خود را سپری و آثار توبه بر انان آشکار شده باشد و از حال شان دانسته شود که توبه نموده و دیگر مرتکب جرم نمی‌شود.

در همین حال، این زندانیان از آزاد شدن شان ابراز خرسندی کرده و می‌گویند خوش‌حال هستند که می‌توانند این عید را در کنار خانواده‌های شان سپری کنند.

ماه‌گل، یک تن از زنانی‌ست که بر اساس این فرمان از بند رها شده است.
وی می‌گوید:«‌نزدیک به یک‌ سال زندانی بودم و به این چند ماه از جرمی که انجام داده بودم بسیار پشیمان شده بودم، شاید زندگی من دوباره مثل قبل نشود بعد از زندان آمدن اما شکر که حالا آزاد شدم و دیگر دست به هیچ جرم نخواهم زد».

در کنار زندانیان ولایت هرات همزمان حدود ۷۹ تن زندانی دیگر از محبس ولایت فراه نیز آزاد شدند.