رهبر طالبان: با فعالیت محاکم شرعی حدود قصاص را به چشم سر میبینم
رهبر طالبان: با فعالیت محاکم شرعی حدود قصاص را به چشم سر میبینم

خبرگزاری زنان افغانستان: هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان امروز (یکشنبه، ۴ سرطان/تیر) در یک پیام کتبی به مناسبت فرارسیدن عید قربان ضمن تبریک گفتن این عید، از تامین اخوت اسلامی و وحدت ملی، از میان رفتن همه انواع تعصبات قومی، زبانی و سمتی در کشور، دست یافتن زنان افغانستان به همه حقوق شان و زدودن […]

خبرگزاری زنان افغانستان: هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان امروز (یکشنبه، ۴ سرطان/تیر) در یک پیام کتبی به مناسبت فرارسیدن عید قربان ضمن تبریک گفتن این عید، از تامین اخوت اسلامی و وحدت ملی، از میان رفتن همه انواع تعصبات قومی، زبانی و سمتی در کشور، دست یافتن زنان افغانستان به همه حقوق شان و زدودن نگرانی کشورهای بیرونی از حضور گروه‌های دهشت افگن (تروریستی) در افغانستان و اضمحلال زرع و قاچاق مواد مخدر به افتخار یاد کرده است.

در پیام رهبر طالبان آمده است که با صدور فرمان شش ماده‌ای او درباره حقوق زنان، زنان افغانستان به آزادی دست یافته اند. همچنان آثار منفی بی‌حجابی و گمراهی زنان در ۲۰ سال اشغال در حال پایان است.
در پاره‌ای از این پیام چنین نگاشته شده است: «با حاکمیت نظام طالبان بخاطر نجات زنان از نکاح اجباری، در بدل بد دادن آنان و سایر ظلم‌های مروج اقدامات انجام شده و تمام حقوق شرعی آنان تامین شده است. اقدامات مهم در زمینه اصلاح، حجاب و عفت زنان منحیث نیم پکیر جامعه و جلوگیری از اختلاط و سوق دادن آنان در مسیر با سعادت زندگی در سایه شریعت اسلامی انجام شده است. تاثیرات منفی بی حجابی و گمراهی مربوط زنان در بیست سال اشغال در حالت ختم شدن است. با صدور فرمان شش ماده ای در خصوص حقوق زنان حیثیت آنان منحیث انسان آزاد و باعزت اعاده شده و در زمینه های نکاح، میراث و سایر حقوق آنان تمام ادارات در راستای کمک به زنان مکلف شده اند.»

رهبر طالبان گفته است از تماشای تطبیق شدن حدود و قصاص خرسند است و سپاسگزار است که آن را به چشم سر می بیند: «با فعالیت محاکم شرعی، شریعت مقدس به گونه عملی تطبیق شده است. آن عده از احکام دینی، اوامر شرعی، حدود و قصاص که اجرای عملی آن امکان نداشت، لله الحمد اجرای آن را با چشم سر می‌بینیم.»

همچنان او گفته است افغانستان در سایۀ حاکمیت طالبان به خودکفایی اقتصادی رسیده است. او می‌گوید: «در تاریخ معاصر کشور برای نخستین بار کشور از نگاه اقتصادی خودکفا شده است.»
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که به اساس ارزیابی نهادهای امداد رسان میلیون‌ها تن از نفوس کشور به غذای کافی دسترسی نداشته و از گرسنگی رنج می‌برند.

رهبر طالبان در پیام عیدی خود گفته که کشت مواد مخدر به صفر تقرب نموده است، با غاصبین زمین‌های افراد ملکی و غاصبین زمین‌های دولتی مبارزه صورت گرفته است.
در بخش سیاست خارجی ادارۀ تحت امرش خطاب به کشورهای جهان گفته است که به جامعه جهانی اجازه نمی‌دهد تحت هیچ عنوانی به مسائل افغانستان دخالت نمایند ویا اظهار نظر نمایند. او گفته است: «چنانچه ما در امور داخلی سایر کشورها مداخله نمی کنیم، به دیگران نیز اجازه نمی دهیم که تحت هیچ بهانه و عنوانی در مسائل داخلی ما دخالت نمایند و یا برای ما هدایت دهند.»

پیام عیدی ملا هبت الله رهبر طالبان نشان می‌دهد که فاصله بین خواست‌های مردم و سیاست طالبان بسیار زیاد است. با توجه به این پیام آنچه برای طالبان اهمیت دارد موضوع امر به معروف و نهی از منکر و ترویج برداشت‌های طالبانی از اسلام است، نه تامین عدالت و رفاه اجتماعی برای مردم افغانستان. در حالی که مردم افغانستان خواهان حقوق اساسی انسانی خویش بدور از هر گونه تبعیضات جنسی، قومی، مذهبی، زبانی و سمتی می‌باشند.