رونق بازار کار زنان صنعت پیشه در بامیان، همزمان با فرا رسیدن روزهای عید سعید قربان
رونق بازار کار زنان صنعت پیشه در بامیان، همزمان با فرا رسیدن روزهای عید سعید قربان

در آستانه فصل تابستان و نزدیک شدن به روزهای عید سعید قربان، میزان گردشگران داخلی و خارجی در بامیان افزایش یافته است. برخی از زنان که مصروف فعالیت‌های اقتصادی استند، می‌گویند، با افزایش آمار گردشگران در بامیان، فروش ساخته‌های دستی آنان رونق گرفته است. نادره ایلخانی، یک تن از زنان صنعت‌پیشه در بامیان به خبرگزاری […]

در آستانه فصل تابستان و نزدیک شدن به روزهای عید سعید قربان، میزان گردشگران داخلی و خارجی در بامیان افزایش یافته است.
برخی از زنان که مصروف فعالیت‌های اقتصادی استند، می‌گویند، با افزایش آمار گردشگران در بامیان، فروش ساخته‌های دستی آنان رونق گرفته است.
نادره ایلخانی، یک تن از زنان صنعت‌پیشه در بامیان به خبرگزاری زنان افغانستان گفته است، در روزهای نزدیک شدن به عید قربان میزان تولید و فروش صنایع دستی آنان بالا رفته است. بانو ایلخانی همچنان امیدوار است که پس از روزهای عید، فروش فرآورده‌های دستی آنان همچنان افزایش پیدا کند.
برخی دیگر از این زنان خاطر نشان می‌کنند که در فصل تابستان سال‌های پیش، بازار فروش آنان خیلی خوب بوده و امسال به تناسب سال‌های پیش میزان فروش کمی دارند.
آنان از مسوولان اداره محلی بامیان می‌خواهند که به منظور توجه جلب گردشگران و بازاریابی برای فروش تولیدات محلی آنان نمایشگاه‌های را راه اندازی کنند.
نجیبه یکی دیگر از زنان صنعت‌پیشه در بامیان می‌گوید، راه اندازی نمایشگاه ساخته‌های دستی آنان در چند روز پیش تاثیر مثبت در فروش تولیدات آنان داشته است و ادامه  راه اندازی این نمایشگاه در چند روز عید و پس از آنان، به درآمدزایی آنان می‌افزاید.
محمد ابراهیم دانش یک تن از استادان دانشگاه بامیان، صنعت توریزم را از مهم‌ترین بخش‌ در آمدزایی در جهان عنوان می‌کند و می‌گوید برای عبور از فقر و تنگدستی نیاز اساسی است تا روی انکشاف این صنعت پر در آمد در افغانستان تمرکز صورت گیرد.
بامیان و چندین ولایت‌های افغانستان با داشتن مکان‌های تاریخی و تفریحی گواه حضور پر رنگ گردشگران داخلی و خارجی اند که باشندگان آن از رهگذر ارائه خدمات اجتماعی برای آن کسب درآمد می‌کنند.