ریچارد بنت آزادی زندانیان سیاسی از زندان طالبان را در اولویت قراردهد 
ریچارد بنت آزادی زندانیان سیاسی از زندان طالبان را در اولویت قراردهد 

خبرگزاری زنان افغانستان: شبکه‌ی مشارکت سیاسی زنان افغانستان در واکنش به تمدید ماموریت ریچارد بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر درافغانستان خواستار دادخواهی او برای آزادی زندانیان سیاسی از زندان طالبان شدند. این شبکه امروز(یکشنبه، ۲۹ میزان) طی یک گردهمایی اعتراضی و صدور یک قطعنامه، تاکید کرده است که «آقای بنت باید […]

خبرگزاری زنان افغانستان: شبکه‌ی مشارکت سیاسی زنان افغانستان در واکنش به تمدید ماموریت ریچارد بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر درافغانستان خواستار دادخواهی او برای آزادی زندانیان سیاسی از زندان طالبان شدند.

این شبکه امروز(یکشنبه، ۲۹ میزان) طی یک گردهمایی اعتراضی و صدور یک قطعنامه، تاکید کرده است که «آقای بنت باید در مرحله نخست آزادی زندانیان سیاسی را در اولویت کار خویش قرار داده و تمام کوشش خود را برای آزادی زندانیان انجام دهد. »

فعالان حقوق زن و اعضای شبکه مشارکت سیاسی زنان افغانستان در قطعنامه هفت ماده‌ای شان خاطر نشان کردند که ریچارد بنت برای به رسمیت شناسی آپارتاید جنسیتی در افغانستان تلاش و دادخواهی کند.

«ریچارد بنت در طول مدت ماموریت اول خود در افغانستان تجربه‌های بسیاری را به دست آورده است. این تجربه‌ها می‌توانند به او کمک کنند تا بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای بهبود وضعیت حقوق بشری در افغانستان پیشنهاد دهد.»

این زنان همچنان گفته اند که آقای بنت با اتکا به تجاربی که از ماموریت قبلی خویش در افغانستان بدست آورده با شبکه سازی بهتر وضعیت حقوق بشر در افغانستان را نظارت کرده و میان حامعه افغانستان زمینه خودآگاهی مردم درمورد حقوق شان را نیز فراهم کند.‌

در قطعنامه همچنان آمده است:«ریچارد بنت می‌تواند به عنوان یک ناظر مستقل و بی‌طرف در افغانستان فعالیت کند و وضعیت حقوق بشری را نظارت کند. او می‌تواند گزارش‌هایی در مورد تخلفات حقوق بشری تهیه کند و به سازمان‌های مربوطه ارائه دهد تا تدابیر لازم برای بهبود وضعیت اتخاذ شود.»

آنان با ابراز خوشبینی از تمدید ماموریت آقای بنت در افغانستان گفته اند انتظار دارند وضعیت حقوق بشری در افغانستان به گونه‌ی درست مستند و به سازمان های حقوق‌ بشری ارائه شود.‌

این زنان تاکید کردند که «ما مردم افغانستان طالبان را نمیخواهیم»