ریچارد بنت: ادامه بازداشت مطیع الله ویسا بنیان‌گذار راه قلم خود سرانه و غیر موجه است
ریچارد بنت: ادامه بازداشت مطیع الله ویسا بنیان‌گذار راه قلم خود سرانه و غیر موجه است

  خبرگزاری زنان افغانستان: ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان در تویتی به ادامه بازداشت مطیع الله ویسا، بنیان‌گذار راه قلم واکنش نشان داده است. ریچارد بنت در تازه ترین تویت خویش نگاشته است: ادامه بازداشت برای حداقل ۱۱۴ روز مطیع الله ویسا، بنیانگذار راه قلم، خودسرانه و غیرموجه است. بنت […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان در تویتی به ادامه بازداشت مطیع الله ویسا، بنیان‌گذار راه قلم واکنش نشان داده است.

ریچارد بنت در تازه ترین تویت خویش نگاشته است: ادامه بازداشت برای حداقل ۱۱۴ روز مطیع الله ویسا، بنیانگذار راه قلم، خودسرانه و غیرموجه است.

بنت در ادامه نوشته است که او حق دارد به وکیل و دیدار با خانواده دسترسی داشته باشد، و من مجدداً خواهان رهایی فوری و بدون قید و شرط او هستم.

عبدالله احمدی فعال و مدافع حقوق بشر نیز در پستی نگاشته است: مطیع الله ویسا، حسیب احراری، رسول پارسی، مرتضی بهبودی و بعضی از فعالان حقوق بشر و فرهنگیان دیگر نیز بدون علت و جرمی توسط طالبان به اسارت گرفته شده و محبوس اند.
این افراد و بسیاری از فعالان حقوق بشر و فرهنگیان دیگر نیز به مدت طولانی در زندان طالبان بدون حکم کدام محکمه‌ی بسر می‌برند و زیر شکنجه و فشار قرار دارند.

در ادامه عبدالله احمدی افزوده است: «اطلاعات دقیق از سرنوشت آنها در دست نیست، معلوماتی که از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های طالبان گزارش شده است حاکی از شکنجه و بد رفتاری افراد طالبان با آنها است.»

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های نهادهای وابسته به ملل متحد افغانستان تحت سلطه طالبان بدترین کشور از حیث وضعیت حقوق بشری در سطح جهان می‌باشد که در آن همهٔ آزادی‌ها و حقوق اساسی مردم سلب شده است.