زنان معترض: تعامل با طالبان باج دهی است
زنان معترض: تعامل با طالبان باج دهی است

خبرگزاری زنان افغانستان: جنبش شنبه های ارغوانی متشکل از زنان معترض طی گردهمایی اعتراضی جداگانه در سه ولایت، خواستار حمایت جامعه جهانی وسایر سازمانهای بین المللی از حقوق زنان ودختران افغانستان شدند. این زنان امروز ( دوشنبه، ۹ اسد ۱۴۰۲) در ولایت های غزنی، بلخ وتخار در مکان های سربسته گردهم آمدند ودر این گردهمایی […]

خبرگزاری زنان افغانستان: جنبش شنبه های ارغوانی متشکل از زنان معترض طی گردهمایی اعتراضی جداگانه در سه ولایت، خواستار حمایت جامعه جهانی وسایر سازمانهای بین المللی از حقوق زنان ودختران افغانستان شدند.
این زنان امروز ( دوشنبه، ۹ اسد ۱۴۰۲) در ولایت های غزنی، بلخ وتخار در مکان های سربسته گردهم آمدند ودر این گردهمایی تاکید کردند که حمایت از حقوق و آزادی‌های شهروندان افغانستان، به‌ویژه زنان و دختران نباید منجر به تعامل با گروه طالبان و به‌رسمیت شناخته شدن این گروه از سوی جهانیان شود.
آنان همچنان از جامعه‌ی جهانی می‌خواهند تا ذخایر ارزی افغانستان را در اختیار گروه طالبان قرار نداده و با اعمال فشار بیش‌تر و عدم حذف اسامی رهبران این گروه از فهرست سیاه، از مردم افغانستان حمایت کنند.
این زنان در مورد یک‌نشست مرموز در قطر می‌گویند که کشور قطر و سایر شرکای این کشور در امور افغانستان به نفع طالبان مداخله نکنند و با برگزاری نشست‌ها، در سفیدنمایی چهره‌ی سیاه گروه طالبان در سطح بین‌المللی لابی‌گری نکند.

اعضای جنبش شنبه های ارغوانی معتقد اند که تعامل با گروه طالبان باج‌دهی است زیرا این گروه توانایی کنار آمدن با مردم‌ افغانستان و جامعه‌ی جهانی را ندارند.
آنان همچنان گفته اند:«جامعه‌ی جهانی به‌جای حمایت از یک گروه تک‌قومی و تک‌جنسیتی، با حمایت از مردم افغانستان، زمینه‌ی ایجاد یک حکومت دموکراتیک، غیر متمرکز و مبتنی بر اراده‌ی شهروندان کشور را فراهم سازند.»
این اعتراضات درحالیست که اخیرا خبرهای مبنی بر یک نشست مرموز حامیان طالبان در قطر منتشر شده است گرچند جزییاتی ازاین نشست و اعضای اشتراک کننده ان در دست نیست اما گفته می‌شود چهره های حامیان طالبان درحالی رای زنی و درجستجوی راه های تعامل جهان با طالبان است.