زنان معترض در بلخ خواهان رفع محدودیت کار و آموزش زنان و دختران شدند
زنان معترض در بلخ خواهان رفع محدودیت کار و آموزش زنان و دختران شدند

  خبرگزاری زنان افغانستان: زنان معترض در شهر مزارشریف ولایت بلخ در یک گردهمایی اعتراضی همزمان با سالروز سقوط رژیم جمهوری به دست طالبان اعتراض کردند. زنان معترض (چهارشنبه، ۲۵ اسد) در یک مکان سر بسته دست به اعتراض زده و از وضع محدودیت‌ها علیه زنان و دختران از سوی طالبان انتقاد کردند.و خواهان رفع […]

 

خبرگزاری زنان افغانستان: زنان معترض در شهر مزارشریف ولایت بلخ در یک گردهمایی اعتراضی همزمان با سالروز سقوط رژیم جمهوری به دست طالبان اعتراض کردند.

زنان معترض (چهارشنبه، ۲۵ اسد) در یک مکان سر بسته دست به اعتراض زده و از وضع محدودیت‌ها علیه زنان و دختران از سوی طالبان انتقاد کردند.و خواهان رفع محدودیت‌های کاری و آموزشی زنان و دختران شدند.

زنان معترض گفته اند که دین اسلام هیچ گونه مخالفت و ممانعت با آموزش زنان و دختران نداشته بلکه آموزش را بر زن و مرد فرض دانسته است، طالبان نیز باید روند محروم سازی زنان و دختران از آموزش و کار پایان دهند.

آنان افزوده که طی دوسال گذشته زنان با خشونت و تبعیض گروه طالبان مواجه بوده از حقوق اساسی و مسلم شان محروم گشته و در انزوای اجتماعی قرار گرفته اند.

با روی کار آمدن طالبان در قدم نخست دختران از آموزش در مکاتب باز مانده و پس از آن دانشگاه‌ها به روی دختران بسته شد. و بار دیگر با فرمانی از جانب این گروه زنان شاغل از دفاتر دولتی، غیر دولتی و نهادهای بین‌المللی ممنوع شدند و در اقدام دیگر از سوی طالبان آرایشگا‌ه‌های زنانه نیز از فعالیت باز ماندند.